Klacht: Incassokosten

op 21 december 2012 over Intrum in de categorie Incassobureaus

Een openstaande rekening van Energiedirect word via Intrum Justitia gevorderd. Intrum Justitia stuurde mij hierover een mail dat ik binnen 5 dagen moest betalen anders zouden er incassokosten worden berekend. De dag erna stuurde ik een nette mail met dat ik een betalingsregeling wilde en deed hun een voorstel. Na anderhalve week kreeg ik opnieuw een mail met dat ik niet betaald zou hebben en dat er €403.06 aan incassokosten bovenop de rekening komt!!! Ik gebeld en bleek dat je niet op hun eerste mail kon reageren dmv “beantwoorden” in je mailserver, maar dat je ze moest bellen of dat je gebruik moest maken via je gebruikersnaam en wachtwoord op hun site.
Dit wist ik dus niet! En de mail die hun stuurden was ook geen “No-reply” bericht. Toen ik hun hierover belde kreeg ik als antwoord: “Sorry, maar die kosten zijn nu eenmaal in rekening gebracht, die gaan er niet meer vanaf”. Op mijn vraag wat ze dan gedaan hadden voor die €403,06 kon hij niets vertellen. “Is nou eenmaal de procedure”.

Dat die incassokosten ingetrokken worden. Er wordt niet geluisterd en er zijn geen excuses voor Intrum Justia. Zolang er maar geïncasserd kan worden!!!

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum

Heeft op 09 januari 2013 om 10:07 geantwoord

Op 9 januari 2013 per e-mail afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door roedie12