Klacht: Incassobureau ondanks opzegging en bevestiging door Abonnementenland

op 20 mei 2016 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

In overleg met De Zaak en Abonnementenland heb ik eind vorig jaar mijn abonnement op De Zaak direct laten beeindigen ivm stoppen van bedrijfsactiviteiten. In eerste instantie waren beiden erg behulpzaam, geen probleem, het geld zou ook worden teruggestort. Dit was in oktober.

Ik heb daarna moeten bellen en mailen om een bevestiging en heb die eind november in de mail gekregen. Geld werd echter niet teruggestort.

Naar abonnementenland gebeld, daar werd mij verteld dat ze daar een termijn voor hanteren van (als ik het me goed herinner) 60 dagen voor het geval dat mensen zelf storneren en abonnementenland dan later het geld ook nog zelf, dus dubbel, terugstort. ?? Ik vond dit al een vreemde gang van zaken, je hebt toch een administratie die klopt? Ik had geen zin om te wachten op die termijn, het ging om zon 160 euro en die wilde ik terug.

Telefonisch overeengekomen dat ik zelf zou storneren en dat zij daar een aantekening van zouden maken. Prima, klaar, dacht ik.

Maand geleden, rekening op de mat, dat ik mijn abonnementsgeld nog niet had betaald. Zucht. Genegeerd, want ik had er wel genoeg tijd in gestopt. Vandaag, brief van het incassobureau, rekening + 20% incassokosten. Ja dahaag. Ik heb verdorie zwart op wit dat ze akkoord gingen met opzegging. Dit kost me zoveel tijd …

Als Abonnementenland erkent dat mijn abonnement opgezegd is en me met rust laat.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Torenvliet, U mag de brief van het incassobureau als niet verzonden beschouwen. Wij zullen ze hiervan op de hoogte stellen dat aanmaning onterecht is. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Abonnementenland

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

Abonnementenland

Heeft op 26 april 2017 om 15:25 geantwoord

Geachte,

Deze klacht reeds behandeld.

Abonnementenland

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door WTorenvliet