Klacht: Incapabele compensatie coach

op 02 juli 2012 over ASR in de categorie Verzekering

Bij ASR heb ik een woekerpolis afgesloten. Inmiddels is vastgesteld dat ik niet in aanmerking kom voor een compensatie. Hierop ben ik door ASR wel in de gelegenheid gesteld de verzekering in een nieuw product om te zetten, danwel kosteloos af te kopen. Dit traject dient wel te worden doorlopen middels een compensatiecoach als je, zoals in mijn geval geen tussenpersoon hebt. Ik denk dat veel mensen nu in dit stadium verkeren. Ik moest allerlei persoonlijke zaken als belasting en spaargegevens insturen. Dit heb ik gedaan per post. Men kon de stukken niet vinden (waar zijn deze persoonlijke stukken nu?) Daarna nog een keer per email verstuurd en ook deze email kon men niet meer terugvinden. Na 2x verplicht een uur met een compensatiecoach vragen te hebben beantwoord, werd een advies toegestuurd. Deze stond vol essentiele fouten. Na een excuusbrief kreeg ik gecorrigeerd advies. Hierna kon ik (eindelijk) doorgeven dat ik de verzekering kosteloos wil beeindigen. Men zou denken dat na deze fouten bij ASR extra secuur met dit dossier zal worden omgaan. Helaas is het tegendeel het geval. Daags na mijn mail kreeg ik stukken toegestuurd, waarin werd gevraagd om mijn handtekening, zodat ASR de verzekering kon omzetten naar een ander product, terwijl ik, zoals hierboven aangegeven, had doorgegeven de verzekering te willen beëindigen. Hierna heb ik bij de compensatie coach aangegeven een klacht te willen indienen. Hij verwees mij door naar de site. Op de site heb ik de benodigde gegevens 3 weken geleden ingestuurd, maar ook hierop is geen reactie gekomen (ook niet na mijn herinnering van vorige week). Tot slot van de opstapeling van miskleunen kwam ik vandaag tot de ontdekking dat ASR doodleuk de premie voor de opgezegde verzekering van mijn rekening heeft geïncasseerd. De maat is vol en sorry ain’t good enough!

Asjeblieft geen sorry!!!

Alle klachten die gemeld zijn door NvdV