Klacht: In en rondom winkel adverteren met acties en vervolgens weigeren te verkopen voor de geadverteerde prijs.

op 20 juni 2016 over COOP in de categorie Supermarkten

Net weer een bezoek gebracht aan jullie nieuwe filiaal in Schiedam aan de s’Gravelendseweg. Helaas was 1 van de producten onvoldoende voorradig dus besloten daarvoor even door te lopen naar de volgende super. Tot we bij vertrek buiten aan de gevel en uiteindelijk ook in de winkel de advertentie zagen hangen van 2 x Iglo Roerbaksensatie voor 2.99. Dus toch terug naar binnen en dan desnoods maar 2 verschillende smaken om bij de kassa een bedrag van boven de 8 euro voorgeschoteld te krijgen. Dus netjes aangegeven dat er geadverteerd word met jullie actie voor de Roerbaksensatie van Iglo 2 voor enz…. Nee dat is de actie van volgende week werd mij verteld. Netjes aangegeven dat had naar mijn wetenschap zelfs wettelijk verplicht is een product te leveren voor de aangegeven prijs ( zelf ook geleerd voor en werkzaam geweest in de detailhandel ) daar de reden van deze melding. Op de advertentie staat geen datum, van tot of week nr. Dat betekend automatisch dat dat de huidige (actie) prijs is van dat product is. Op deze manier is het misleidende reclame en lok je klanten tot het kopen van producten met een prijs van meer dan 100% meer !! dan geadverteerd.

Sorry ik klaag eigenlijk nooit maar vind dit echt niet kunnen.

Ja er werd nog door het personeel aangegeven dat er een bedrijfsleider bij kon komen maar was er al klaar mee en had geen behoefte om op die wijze mijn gelijk te halen.

Pas uw wijze van adverteren in en rond de winkel aan.
1: zet er, als zijn het kleine letters i.i.g. een geldigheid duur bij.
2:Hang de posters pas op als de actie geldt en niet ruim een dag ervoor.

Het gaat mij niet om geld maar om principes. Heb met liefde bijna 9 euro betaald bij de concurrent. Ik wacht jullie antwoord af. Voorlopig zal ik er vaker voor kiezen die paar min meer te lopen naar de concurrent.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over COOP

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over COOP nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door klant kevin