Klacht: In 2017 nog steeds 6 weken wachttijd op voorstel afkoop pensioen

op 25 september 2017 over ASR in de categorie Verzekering

Naar aanleiding van de klacht van een andere a.s.r. klant uit 2015 had ik
verwacht, dat de doorlooptijd van 6 weken verleden tijd zou zijn.

Helaas…ook ik heb een mail ontvangen, waarin staat dat ik binnen “maximaal” 6 weken een respons ontvang. Mijn mail is verstuurd op 21 september, wat inhoudt, dat ik uiterlijk 2 november 2017 een reactie kan ontvangen….

Ik ben tevreden wanneer a.s.r. in staat is mij een voorstel te doen binnen 1-2 weken. Uiteraard begrijp ik, dat het druk kan zijn en er achterstanden ontstaan etc. maar in deze tijd is 6 weken mijns inziens achterhaald!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ASR over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ASR in behandeling genomen

Bericht van ASR

1 maand geleden - Telefonisch is het helaas niet gelukt om u vandaag te spreken. Onze klachtbehandelaar stuurde u een e-mail over het vervolg op uw klacht. Wij bieden u onze excuses aan voor de vertraging bij de afkoop van uw pensioen. De afkoop van uw pensioen is in behandeling genomen. Voor eventuele vragen neemt u contact op met uw klachtbehandelaar van a.s.r. Met vriendelijke groet, a.s.r.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ASR een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ASR

Heeft op 10 oktober 2017 om 14:32 geantwoord

U ontving van a.s.r. de mededeling dat de afkoop van uw pensioen in behandeling werd genomen. Gisteren bevestigde u ons dat u het afkoopbedrag ontving. Per e-mail bedankte u ons voor onze inzet. Vandaag sluiten wij uw klacht. Voor eventuele vragen neemt u contact op met uw klachtbehandelaar van a.s.r. Met vriendelijke groet, a.s.r.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcel Pasman