Klacht: Idemo pleegt honden handel

op 22 juli 2017 over Stichting Idemo in de categorie Stichtingen en verenigingen

Asielhond bij Idemo geadopteerd voor €250. Screening bestond uit telefoontje van 2 minuten. Nooit gevraagd hoe het met de hond ging. Door omstandigheden moest de hond bij ons weg. We hebben zelf eeb nieuw gezin voor de hond gezocht. Connie van Idemo geinformeerd. Tweede screening was weer een kort telefoontje. Connie was razend over onze bemiddeling…niet uit liefde voor de asielhond, maar uit angst dat ze haar 2e €250 zou mislopen. Toen nogmaals €200 was betaald, was alles ineens prima. Kortom: Connie vult haar eigen zakken over de rug van asielhonden. Onfrisse handel!

Wij willen mensen die denken een hond te redden, waarschuwen voor Stichting Idemo. Ga liever in zee met een solide asiel!

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stichting Idemo over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stichting Idemo in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stichting Idemo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stichting Idemo

Heeft op 03 maart 2018 om 03:33 geantwoord

Beste Jim
Screeningen kunnen beslist niet gedaan worden in 2 minuten.
Ook worden mensen goed geobserveerd en bevraagd voordat ze de hond daadwerkelijk mee krijgen>
Het gaat ten slotte om een levend wezen.
Herplaatsing van een hond in meestal een verdrietige zaak en wij zorgen dat dat goed verloopt.
Er is geen 200 euro aan ons betaald zoals beschreven, graag zou ik daar dan een afschrift van zien>
Ook vult niemand zijn eigen zakken en gaat elke cent vanzelfsprekend naar de honden in Kroatië en Bosnië
Het woord razend is niet herkenbaar hooguit erg verdrietig.
Vr groet Team Idemo

Heeft op 03 maart 2018 om 10:25 geantwoord

Mooipraterij van mevrouw connie...het overplaatsingsformulier is naar haar toegemailt....hier staan de financieen ook in vermeld. Ik zie verder af van deze zaak......hoop alleen andere mensen te behoeden.

Alle klachten die gemeld zijn door Jim Onsia