Klacht: huurwoningen.nl

op 15 september 2017 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

probleem met huurwoningen.nl

Ik heb me vorig jaar gemeld dat ik woningen bij huurwoningen.nl wil bekijken.

Op zoek naar een huurwoning kreeg ik op 16 juli 2016 een mailtje van Huurwoningen.nl dat ik de gratis zoekservice naar woningen kon instellen.

Terugzoekend in mijn mail zie ik dat er na 12 dagen een mailtje is gestuurd met de tekst ‘dank voor uw inschrijving’ waarna ze vervolgens meteen zijn gaan afschrijven: 19,95 per keer. Ze schreven na 12 dagen NIET: ‘Beste mw, uw kennismakingsperiode bij Huurwoningen.nl is voorbij , wilt u nu inschrijven?’. Nee, alles ging automatisch. Het rekeningnummer hadden ze al eerder gevraagd. Afschrijven gebeurt nu al 13 maanden lang.

Van de week vroeg ik me af waar Buckaroo Derdengelden voor stond, ik had geen idee. Huurwoningen.nl vermeldt bij de afschrijving namelijk NIET ‘lidmaatschap huurwoningen’ , vandaar dat je geen idee hebt waar je geld heen gaat, zeker niet als je niet of niet vaak je afschrijvingen controleert .

Ik heb de bank gebeld dat ze het geld moesten storneren. Uiteraard kreeg ik per omgaande een mailtje van Huurwoningen.nl dat ik gewoon moest betalen omdat ik daarvoor toestemming had gegeven. Ik heb dat nooit expliciet gedaan, ze anticiperen op het feit dat je niet weet dat je (automatisch) bent ingeschreven of dat je vergeet af te zeggen.

• Ze vragen van tevoren je rekeningnummer (ik had me natuurlijk moeten afvragen ‘waarom’).
• Laten de inschrijving na 14 dagen automatisch ingaan terwijl ze het in de eerste mail alleen maar hebben over de 14 dagen gratis zoekfuncties. Dat is wat bij een ontvanger van dat bericht blijft hangen.
• In de mail na 12 dagen staat: ‘Na de gratis kennismaking is de bijdrage 19,95 per maand’. Ze schrijven er niet bij ‘de gratis kennismakingsperiode DIE NU VOORBIJ is’. En: ‘WILT U NU INSCHRIJVEN’ en uw handtekening verbinden aan een maandelijks overschrijving?

Ze doen het slim, het is misleidend, je hebt je – zonder dat je het beseft – aan hen verbonden door je rekeningnummer te geven. Dat laatste zou verboden moet worden. Gezien het aantal klachten dat bij het consumentenprogramma Kassa is binnengekomen zijn er honderden mensen bij wie ze op die manier 19,95 in de maand kunnen afschrijven. Dat is hoe die bedrijven functioneren en groeien. Slinks, achterbaks. Net binnen de regels van de wet. Mensen let op! Ga niet met ze in zee!

als ze het geld terugstorten en hun tekst in de mails aan de klanten aanpassen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huurwoningen.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huurwoningen.nl nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 21 september 2017 om 12:29 geantwoord

Beste Wally,

Bedankt voor je bericht.

We zien dat je het premium account hebt aangemaakt op onze website op 28 juli 2016. Op deze dag heeft u direct na inschrijving een mail ontvangen met hierin duidelijk vermeld dat je een account had aangemaakt waarvoor de kosten €19,95 zijn. Echter kreeg je, omdat je een nieuw lid was, van ons 14 dagen gratis proefperiode. In de mail werd verteld dat de betaalde periode na de proefperiode in zou gaan, tenzij je het account binnen 14 dagen zou uitschrijven.

We hebben tot 4 september nooit een uitschrijving van je mogen ontvangen. De klantenservice is elke werkdag bereikbaar per telefoon, mail, whats'app en facebook. Onze incasso's worden gedaan door Buckaroo, maar wanneer je op de incasso klikt, kan je zien dat de incasso gedaan is uit naam van Huurwoningen.nl.

Doordat jij een groot deel van de incasso's hebt laten terugboeken, staan er facturen open. Deze dienen alsnog voldaan te worden.

Ik hoop je hiermee wat duidelijkheid gegeven te hebben. Mocht je vragen hebben, horen wij dit graag van je.

Maaike
Huurwoningen.nl