Klacht: Huurtoeslag niet ontvangen, wordt niet terug gebeld

op 03 juli 2012 over Wonenbreburg in de categorie Woningcorporaties

Ik krijg een acceptgiro binnen voor de huur van juli. Hierbij is de huurtoeslag niet in mindering gebracht. Ik neem contact op met Wonenbreburg. Zij vertellen mij dat ik contact op moeten nemen met de belastingdienst. Dat doe ik vervolgens. De belastingdienst vertelt mij dat het bedrag is overgemaakt naar WonenBreburg. Ik neem vervolgens weer contact op met WonenBreburg. Hier wordt gelijk fel in de aanval gegaan door de call center medewerkster dat ik ongelijk heb en dat ik nooit zou mogen suggereren dat het bedrag is overgemaakt. Oke.. Erg vreemd, maar goed ik vraag voor een oplossing. Er wordt mij toegezegd dat er de volgende dag wordt teruggebeld door de afdeling incasso. Dit is niet gebeurd. Twee dagen later neem ik contact op. Er wordt mij verteld dat er wel contact is opgenomen. Ik zeg dat ik geen gemiste oproepen zie. Wordt er mij vertelt, ja maar is met geheim nummer gebeld. Alsof je dan geen gemiste oproep zou hebben. Bovendien mocht het wel waar zijn, is het netjes om even een voicemail bericht achter te laten. Wederom wordt mij toegezegd dat er de volgende dag contact zal worden opgenomen. Dit is niet gebeurd. Ik heb meerdere keren gebeld, de afdeling is nooit te bereiken en inmiddels is er anderhalve week verstreken. Toen ik net nogmaals belde over de stand van zaken en mijn frustratie uitte, werd ik ineens afgekapt! Erg klant onvriendelijk. Ook is mij onjuiste informatie verstrekt over het indienen van een officiele klacht. Dan maar op deze manier. Intussen wacht ik nog steeds op mijn huurtoeslag, wat ik goed kan gebruiken als student. De service van WonenBreburg toont duidelijke incompetentie en dit is helaas niet de eerste keer dat ik een nare ervaring met deze organisatie heb.

Dat ik mijn huurtoeslag ontvang en een verklaring voor deze manier van service.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Wonenbreburg in behandeling genomen

Bericht van Wonenbreburg

5 jaren geleden - Wat is huurtoeslag? Huurtoeslag is een bedrag dat u van de overheid kunt krijgen. U kunt dit aanvragen als de huur van uw woning te hoog is voor uw inkomen. Waar vraag ik huurtoeslag aan? U kunt huurtoeslag aanvragen bij de Belastingdienst. Ga naar www.belastingdienst.nl of bel met 0800-0543. Op welke rekening kan ik huurtoeslag ontvangen? U kunt de huurtoeslag ontvangen op uw eigen rekeningnummer of op het rekeningnummer van WonenBrebug. Kiest u ervoor om het bedrag op de rekening van WonenBreburg te laten storten? Dan verrekenen wij dit automatisch met uw huur. In dat geval ontvangt u een acceptgiro met daarop het huurbedrag min de huurtoeslag. Maakt u gebruik van automatische incasso? Dan wordt het huurbedrag min de huurtoeslag op de eerste van de maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Wilt u meer weten over huurtoeslag? Op onze website vindt u het antwoord op uw vragen over huurtoeslag. Ga naar: http://www.wonenbreburg.nl/Vraag_Antwoord/Veel_gestelde_vragen/Huurtoeslag.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wonenbreburg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wonenbreburg

Heeft op 04 juli 2012 om 16:23 geantwoord

Beste Anouk,

Onze excuses. Mijn collega heeft je proberen te bellen. Helaas kreeg ze je niet aan de lijn. In je mailbox vind je een uitgebreide beschrijving van het verloop van de situatie en de vervolgstappen. In onze reactie onder dit bericht vind je nog een korte uitleg over het overmaken van huurtoeslag.

Oplossing in het kort:
Volgens ons systeem heeft de Belastingdienst jouw huurtoeslag niet naar ons overgemaakt. Je hebt dit gezien doordat op de acceptgiro met de huur van juli 2012 het volledige huurbedrag vermeld stond. We raden je aan bij de Belastingdienst een bewijs op te vragen dat de huurtoeslag op 20 juni 2012 naar onze rekenign is overgemaakt. Graag met het betalingskenmerk erbij. Hierna kunnen wij nagaan wat er mis is gegaan met het overmaken van de huurtoeslag.

Alle klachten die gemeld zijn door anouksteenbruggen