Klacht: Huiszwam vorming dmv PUR aanbrengen onder de vloer

op 08 juli 2017 over Pluimers Isolatie BV in de categorie Klusbedrijven

Wij hebben in 2012 vloerisolatie afgenomen van Pluimers BV na aanleiding van een aanbieding van Essent, we hadden namelijk eerder muurisolatie gedaan. Onze woonkamervloer was namelijk van hout en in het najaar en winter voelde deze altijd erg koud aan en er waren ook verschillende tocht plekken. Wij hebben daarom onze vloer laten isoleren door Pluimers om van dit heuvel af te zijn, dit hebben zij gedaan in augustus 2012 door twee buitenlandse medewerkers die niet konden communiceren en ook geen informatie konden geven overtips etc.

Echter kwamen wij in 2015 er achter door een hoge luchtvochtigheid meting boven de vloer dat er iets niet in orde was, wij hebben daarom onder de vloer gekeken en kwamen er achter dat ventilatierooster dicht gespoten waren en dat er behoorlijke vocht ophoping onder vloer was, daarnaast waren de balken niet goed geïsoleerd en waren onze Hal en badkamer ook geïsoleerd inclusief ventilatieroosters die dicht gespoten waren. Waardoor er geen circulatie plaats kon vinden en waardoor gevaarlijke Huiszwam aangroeide onder de vloer en tussen gips en muur. We hebben toen gelijk contact gezocht met Pluimers en die zijn ook gekomen, alleen deze gaven aan dat we beter moesten ventileren en dat zowel boven als onder de vloer beter geventileerd moest worden, Toen dachten wij oh echt? Dat lijkt ons ook logisch we konden een kleine vergoeding krijgen en goed ventileren en het zal beter worden.

Wij hadden bij onze eigen vaststelling al de ventilatieroosters weer opengemaakt en voorzien van nieuwe roosters, alleen het probleem van Huiszwam was niet verholpen en de vocht bleef onder de vloer, dit kwam volgens Lamon inspectie volgens verkeerde manier van aanbrengen van PUR isolatie, ventilatieroosters die dicht gemaakt zijn en door bouwafval en ongeregeldheden te laten liggen onder de vloer.

Wij hebben daarom onze DAS rechtsbijstand ingeschakeld en Lamon inspectie om te onderzoeken en te kijken naar oplossingen voor onze vloer en Huiszwam. Echter is dit nergens op uit gekomen naar veel getouw trek en Pluimers geeft aan dat er voor het aanbrengen van isolatie ook Huiszwam aanwezig diende te zijn in de woning en dat dit het proces wel versneld heeft maar niet de oorzaak is geweest. Verder moest er beter geventileerd worden zowel boven als onder vloer en hebben ze niks gezegd over de isolatie wat aangebracht is onder onze hal en badkamer.

Anno 2017 hebben wij in de hal, woonkamer en meterkast de gehele vloer moeten verwijderen en moet saneren van huiszwam. Wij hebben op eigen kosten een geheel nieuwe vloer en nieuw parket moeten kopen totale schade op dit moment is bijna € 10.000,- inclusief proceskosten en verbouwing aan het huis.
Anno 2017 hebben

Wij zijn tevreden wanneer Pluimers erkend fout te zijn geweest en onze schade materiele schade vergoed. We hebben afgelopen jaren zoveel woongenoten verloren en zoveel stress ervan gehad dat dit onmenselijk is.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pluimers Isolatie BV over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door JFreerks