Klacht: Houding en manier van praten naar potentionele klant toe.

op 17 juli 2015 over Blokker in de categorie klachtmelden

Ik begrijp niet hoe Blokker de klantvriendelijkste winkel 2015 heeft kunnen worden. Het volgende gebeurde ruim een uur geleden. Mijn dochter is binnenkort jarig en wilde graag een pannenset als cadeau ontvangen. Ik heb op internet een account, maar stelde voor om naar de winkel te gaan,
zodat we konden vaststellen, hoe de pannen in de hand lagen. Er was deze week een reclame voor een BK-pannenset, dus dat kwam mooi uit.
In de winkel stonden alle pannen in dozen, wij zagen geen pannenset los staan, dus pakten wij redelijk voorzichtig een doos met pannenset uit de doos om de pannen te kunnen bekijken. Binnen enkele seconden
kwam er een dame, waarschijnlijk de bedrijfsleidster om ons af gestormd met de vraag kan ik iets voor U doen???? Op een toon van een sergeant-majoor. Wij hebben interesse in deze pannenset, maar willen het wel eerst bekijken. “U kan niet alle pannen uit de doos halen,
want dan krijgen wij ze niet goed meer erin”‘, was de reactie van de mevrouw. Als dit het beleid is, dan kunnen we beter volgend keer wel weer via internet bestellen. Ik wilde de mevrouw uitleggen, waarom dat
wij de pannen wilde vasthouden, mijn dochter heeft namelijk aan haar
linkerarm een beperking, niet zichtbaar voor leken, maar kan daardoor niet alles tillen. Ik wilde dit toelichten aan de mevrouw, maar toen werd mijn dochter boos op mij. Ze zei: “Ik heb gezegd, dat ik de pan even vast wilde houden, en dat ik niet alles uit de doos wilde halen. Het gaat die mevrouw helemaal niet aan, wat er met mijn arm loos is.” Dit
had dus een gezellige middag voor ons moeten worden, maar in plaats daarvan hadden wij allebei een naar katterig gevoel. Ik wilde de doos laten staan, maar mijn dochter zei: “Het is precies wat ik hebben wilde,
dus laten we het toch maar kopen”. Ik kom normaal 1x per week met mijn moeder bij deze Blokker, maar dat gaat nu dus niet meer gebeuren.

De assertieve houding van de betreffende mevrouw is door ons als zeer lomp ontvangen. Wij voelde ons als kleine kinderen in de hoek gezet. Geld uitgeven kan ik overal.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 20 juli 2015 om 14:11 geantwoord

Beste mevrouw den Ouden-Wijnands,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Uit uw bericht blijkt dat u erg teleurgesteld bent over de manier waarop u in de Blokker winkel bent behandeld.
Wij bedanken u voor de moeite die u heeft genomen om ons op de hoogte te brengen van uw ontevredenheid.

Blokker heeft klantvriendelijkheid en servicegerichtheid hoog in het vaandel staan en hier wordt tijdens de opleiding veel aandacht besteed. De situatie die u beschrijft strookt dan ook niet met de ideale klantgerichte dienstverlening die wij voor ogen hebben. Hiervoor onze welgemeende excuses.

Tijdens het telefoongesprek dat wij vanmiddag hebben gevoerd bleek dat u nog steeds wat ondersteboven was van het voorval. Winkelen bij Blokker hoort een leuke ervaring te zijn. Dat u en uw dochter het tegendeel hebben ervaren vinden wij zeer vervelend.

Helaas kunnen wij de ontstane situatie niet meer terugdraaien maar wij zullen uw klacht intern bespreken en tevens opnemen in ons klachtenregister. Uw klacht wordt (anoniem) doorgestuurd naar het desbetreffende filiaal en de rayonleider waar de winkel onder valt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Blokker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw den Ouden