Klacht: Hoge kosten leentoestel

op 01 september 2017 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb in mei een leen toestel ontvangen die niet waterdicht was zoals mijn eigen toestel. Dit leen toestel is in de wc gevallen. Ik heb toen contact met Dynalogic opgenomen dat ik niet een toes6tel heb ontvangen die vergelijkbaar is met mijn eigen toestel. Ik kreeg te horen dat de schade aan het toestel ondanks de kleine lettertjes niet voor mijn rekening zou zijn omdat ik mocht verwachten een water dicht toestel te krijgen zoals mijn eigen toestel. Van Vodafone kreeg ik de rekening eigen risico i.v.m. reparatie die gaven ook aan dat er verder geen kosten doorgerekend zouden worden alleen mijn eigen risico. Nu heb ik geen factuur of brief ontvangen en wordt er opeens door Vodafone € 399.30 afgeschreven. Ik heb Vodafone gebeld die geven aan dat het leentoestel niet retour is gekomen. Dus heb ik Dynalogic gebeld en blijkt het toestel wel retour gekomen te zijn maar defect. Omdat het leentoestel niet vergelijkbaar was met mijn eigen toestel ben ik dan ook van mening dat Dynalogic mij niet deze € 399.30 in rekening kunnen brengen.

Ik zou graag zien dat dit bedrag kwijt gescholden wordt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 18 september 2017 om 12:04 geantwoord

Beste Jepsica,

Bedankt voor je bericht! Helaas zijn je aannames niet juist betreffende de voorwaarden van een leentoestel. Volgens de voorwaarden van VTS dient een leentoestel te voldoen aan het volgende:

- Toestel moet hetzelfde besturingssysteem hebben,
- Toestel moet kunnen bellen
- Toestel moet kunnen SMS-en
- Toestel moet kunnen internetten
- Simkaart moet in het toestel passen (of d.m.v. een adapter)

Dit kunt u ook terug vinden in de Voorwaarden van VTS onder punt 2: (http://bit.ly/2wp7Wns). Hierin kunt u ook terug vinden onder punt 9.4, dat diefstal of beschadiging bij u in rekening gebracht zal worden. Zoals ook in 9.2 beschreven staat: Als bij het retourneren van de leenbox blijkt dat componenten geheel of gedeeltelijk ontbreken, defect zijn dan wel anderszins redelijkerwijs niet meer bruikbaar zijn, zal Vodafone de kosten voor herstel of vervanging bij u in rekening brengen.

Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten, maar de kosten zijn terecht volgens de door u ondertekende voorwaarden van de VTS service.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Team WeCare Dynalogic

Heeft op 18 september 2017 om 13:58 geantwoord

Hoe kunnen de kosten van 399.30 terecht zijn bij reparatie terwijl een nieuw toestel 305 euro kost?

Bericht van Dynalogic

8 maanden geleden - Beste, De kosten betreffen hier geen reparatie aangezien het toestel niet meer te repareren was. Hier gaat het om de nieuwprijs van het toestel bij Vodafone. Wij hebben hier verder geen invloed op en hebben gehandeld zoals in de voorwaarden besproken is. Mocht u het hier niet mee eens zijn, dan kunt u altijd een klacht indienen over deze kosten bij Vodafone. Met vriendelijke groet, Team WeCare Vodafone

Alle klachten die gemeld zijn door jepsica