Klacht: Hoge incassokosten bij 1ste brief

op 05 oktober 2016 over Classic Incasso in de categorie Incassobureaus

Ik heb vandaag een brief ontvangen van Classic Incasso. Ik heb per abuis een maandelijkse betaling overgeslagen van € 44,00 omdat ik in de veronderstelling was dat ik dit al betaald had en dan krijg ik van hen gelijk een eerste brief met daarin een ophoging van € 26,70 en “vertragingsrente” van 0,67.

Dan bel je ze op. En dan zeggen ze dat je maar blij moet zijn dat er geen € 40,00 gerekend wordt. En dan krijg je een grote mond van een stuk tuig dat daar werkt dat je dan je zaken maar beter moet regelen.

Waar gaat het heen? Dit gaat om een betaling die per ongeluk niet bij opdrachtgever is aangekomen omdat ik dacht dat ik hem al betaald had.

Wanneer dit bedrijf niet meer onterecht geld aftroggelt van hardwerkende mensen en de onterechte incassokosten van mijn vordering afhaalt!

Totaal € 27,37 op een "vordering" van € 44,- is geenszins redelijk! Dat is meer dan 50% terwijl 15% gangbaar is (€ 6,60).

Tevens lijkt het me redelijk om eerst even een normale brief namens opdrachtgever te schrijven in plaats van gelijk je zakken te willen vullen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Classic Incasso over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Classic Incasso in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Classic Incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Classic Incasso

Heeft op 06 oktober 2016 om 17:17 geantwoord

Beste mevrouw Jordaan, onze opdrachtgeefster NRC Media BV heeft u voordat zij ons inschakelden op 4 oktober jl. reeds 2 aanmaningen en een e-mail bericht gezonden. In de 2e aanmaning, de zogenaamde 14 dagen brief, heeft zij conform de Wet normering buitengerechtelijke Incassokosten gewaarschuwd voor het uit handen geven van de vordering bij uitblijven van betaling en de daarmee gepaard gaande verschuldigde vertragingsrente en buitengerechtelijke incassokosten van 40 euro conform de eerder genoemde Wet. Naar aanleiding van deze aanmaning bent u niet tot betaling overgegaan, zodat wij zijn ingeschakeld. Zoals bekend hebben wij de incassokosten gematigd naar 26,70 euro teneinde u van dienst te zijn, dus deze klacht is naar onze mening én onjuist én jegens de verkeerde partij gericht. Wij betreuren uw ervaringen in het telefoongesprek, maar ook wij hebben aan dit gesprek door uw houding zeker geen prettig gevoel overgehouden. Het lijkt ons echter weinig zinvol om hierover met elkaar in discussie te gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door MLJ2016