Klacht: Hoge eindafrekening 2015

op 28 mei 2016 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

We hebben een bizar hoge afrekening van de stookkosten 2015 van Ista ontvangen. Ik moet 835,96 euro bij betalen. Terwijl we in 2015 een hele goeie zomer hebben gehad, en de kachel 4 a 5 maanden niet heeft aangestaan.

Tevens heb ik een paar vragen. Zo staat de beginstand op 0. Maar moet dat niet de laatste stand van 2014 zijn? Ook vraag ik me af hoe de omreken factor is bepaald. Volgens de bijgeleverde informatie is dat de verrekening omdat niet iedereen de zelfde type radiator heeft. Maar is dat wel zo? En wie bepaalt dat?

Daarin tegen woonde wij toen in een flat, gelijkvloers en betaalde 120 euro per maand aan verwarmingskosten. Totale eindafrekening van 2015 is 2244,99. Hiervan is 1409,03 al afgelost.

Wij zijn nu verhuisd naar een eengezinswoning van 3 woonlagen en hier zit zowel verwarming als elektriciteit en gas inbegrepen. En betaal maar 145 euro per maand? Hier krijg ik nog een bedrag van terug omdat ik teveel betaal. Gaat u mij nu vertellen dat die flat duurder is? Of zijn jullie in de war met een villa.

Nou heb ik wel aardig wat klachten over jullie gelezen met verschrikkelijke eindafrekeningen maar ik ga rondom wonen dit bericht ook sturen omdat ik dit echt absurd vind en ga aan hun jullie concurrenten laten zien zodat rondom wonen ook kan zien dat dit te duur is en het dus wel goedkoper kan. Zodat de mensen zich niet meer belazerd voelen. Mensen denken dat Eneco duur is? Maak kennis met Ista. Dat zijn gewoon legale oplichters!
Iets meer als een jaar gewoond en in totaal bijna 2000 euro bijbetalen op de 120 euro per maand die ik al betaalde.

Dit gaat om objectnummer: 71046

Ik hoop spoedig op een terugkoppeling van jullie anders voel ik me zelf genoodzaakt om kassa en SBS6 in te schakelen.

Mvg Roy en Gail van der Voort

zsm een terugkoppeling

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 30 mei 2016 om 10:03 geantwoord