Klacht: Hierbij wil ik een klacht indienen over het niet ontvangen van de jaarcollecties 1999 t/m 2011 van de Collect Club, waarvan ik melding heb gemaakt bij de club en correspondentie heb gevoerd respectievelijk in december, januari en maart jl., maar naar mijn

jh995 op 23 november 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 23 november 2012

Een klant van PostNL heeft een klacht ingediend over het niet ontvangen van jaarcollecties van de Collect Club van 1999 tot en met 2011. De klant stelt dat de collecties naar een verkeerd adres zijn verzonden door een fout in de wijziging van het correspondentieadres, ondanks eerdere correspondentie met de club. Bij controle op het afleveradres bleek dat de bewoners de postbezorger meerdere keren hadden geïnformeerd dat de zendingen niet voor hen bestemd waren.

Mijn Klacht:

Mijn klacht is als volgt, door het onjuist of niet doorvoeren van mijn schriftelijk verzoek tot wijziging mijn correspondentie adres, heb ik bovenstaande collecties niet ontvangen. Bovendien werden deze naar blijkt naar een verkeerd adres verzonden.

Daar ik semi-permanent in het buitenland woon en geen vast adres in Nederland noch in het buitenland heb, heb ik de collecties naar een contact adres laten sturen, als controle keek ik jaarlijks naar mijn giro afrekening, waar uit bleek dat alles normaal leek te verlopen.

Uit mijn recentelijk uitgevoerde onderzoek op het adres waar de PostNl de collecties heeft bezorgd bleek dat de bewoners diverse malen de postbezorger er op hadden geattendeerd dat de betreffende collectiezendingen niet voor hen bestemd waren en deze voor retour hadden afgegeven.

Naar mijn mening gaat het hier duidelijk om een tekortkoming in de service verlening van de PostNl en moet de ontstane lacune in de toezendingen dan ook geheel aan de huidige Post Collect/PostNl organisatie toeschrijven.
Daar bovendien de intrinsieke waarde van de collecties voor de PostNl geheel in het niet vallen tegenover de door mijn werkelijke geleden financiële schade van ~ € 650, lijkt het mij dat dit probleem gemakkelijk door de PostNl kan worden opgelost met een beetje goede wil, door de achterstallige jaarcollecties als nog te zenden.

Gewenste Oplossing:

Mij alsnog de achterstallige collecties bezorgen

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM