Klacht: Het AD moet stoppen met het publiceren van testresultaten.

op 22 december 2017 over Algemeen Dagblad in de categorie Kranten - Landelijk

Het optreden van de heer Hans Nijenhuis, hoofdredacteur van het AD, in het programma van Jinek was ronduit schandalig !!

Dat was al zeer ernstig. Maar het wordt nog erger als de oplossingen van Hans Nijenhuis worden vernomen:
– “We passen die teksten aan”, hij zei o.a.: “Dat soort teksten komt niet meer in de krant”.
– “Mensen, dat was een afgang gisteren bij Jinek. Ik was niet goed geïnformeerd over onze testen en maakte uit irritatie een foute opmerking. Mijn excuses. Ik ga het rechtzetten.”
Dat is natuurlijk het minst dat de heer Nijenhuis kan doen, maar absoluut onvoldoende. Ernstig is niet alleen dat hij absoluut onvoldoende op de hoogte was van de gang van zaken, terwijl er al zo lang vragen zijn over de testen van het AD. Als je dan zo onvoorbereid in een programma voor de TV gaat zitten en je zo schandalig opstelt en heb toegestaan dat een test onder deze omstandigheden nog steeds wordt afgenomen, dan ben je niet geschikt voor je werk. Daar zou de heer Nijenhuis conclusies uit moeten trekken.
Hij realiseert zich niet hoeveel schade jarenlang is aangericht. Er klopt niets van de test. Dan kun je tocht niet praten over aanpassen van de tekst. Zijn oplossingen “ excuses over een door hem gemaakte opmerking”, ik ga het recht zetten. Wat rechtzetten? De schade die jarenlang door een niet kloppende test is aangericht bij vele hardwerkende kleine ondernemers? Hoe gaat het AD dat doen: rechtzetten? Het AD maakt misbruik van haar machtspositie. Dat heeft niets te maken met persvrijheid.
De heer Nijenhuis begrijpt helemaal niet hoe diep deze fout zit. Er wordt in zijn krant iets op een heel verkeerde manier gepubliceerd over een test die in essentie niet klopt. Het AD heeft getoond dat het absoluut niet capebel is om een dergelijke test op een verantwoorde manier op te zetten en te publiceren. Het AD moet zoiets over laten aan deskundigen die wel een test kunnen ontwikkelen, afnemen en op een verantwoordelijke manier publiceren.

Enige oplossing: het niet meer publiceren van dergelijke testen in het AD. De ondernemers die goed uit de test komen hebben er ook niets aan als het AD alleen de positieve uitslagen zou gaan publiceren, want niemand weet wat die uitkomsten dan nog voorstellen.
Daarnaast: zoeken naar een manier, hoe de schade, die in het verleden is aangericht, enigszins kan worden gerepareerd.
Het zou de heer Nijenhuis sieren indien hij als boegbeeld van het AD zou opstappen. Als dit zo kan misgaan, ondanjs reeds lang bestaande klachten, wat gaat er dan nog meer mis met het AD?

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Algemeen Dagblad

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Algemeen Dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wjnettosr