Klacht: halve en verkeerde informatie

op 04 september 2015 over UWV in de categorie klachtmelden

Heb gewerkt tot 1 juli. Al 22 jaar arbeidsverleden opgebouwd. Nu dus in WW door die achterlijke WWZ (als werknemer nooit van op de hoogte gebracht van deze nieuwe wet). Heb in juli nog reserveringen uitbetaald gekregen van uitzendbureau. Heb daarop UWV gebeld begin augustus ivm doorgeven werk in juli en gevraagd hoe dat bezien moet worden. Hoefde ik niet te vermelden want dat had betrekking op inkomsten uit werk voor 1 juli. Prima….gelukkig. Dacht ik.

Nu moest ik augustus doorgeven en krijg warempel bericht dat ik verkeerde informatie zou hebben gegeven en dat ik wél inkomsten had in juli.

Heb net gebeld met UWV. Medewerker bericht mij weer wat anders dat dit gezien wordt als inkomsten en dat de WW daardoor gekort zal gaan worden. Maar dat zal betekenen dat ik misschien 1 of misschien wel 1,5 maand €0,0 euro WW krijg.

UWV-medewerkers weten zelf dus niet eens meer wat ze moeten zeggen.

Als een werkgever me aanneemt. Maar ik solliciteer me rot....

Uiteraard dat ze zien dat dit geld is wat ik heb opgebouwd door werk voor 1 juli en dat dit niets te maken heeft met verrichte arbeid in de maand juli.

Ik kan het geld niet missen en kom in financiele problemen hierdoor. Maar ik kan nergens terecht met mijn probleem. Ze laten je gewoon in de kou staan.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Waaromnoutoch