Klacht: Haar slecht geverfd en respectloos behandeld

op 29 april 2017 over Team Kapsalon in de categorie Kappers

Beste,

Excuses voor het lange verhaal maar de gehele kapstersbeurt was een zeer nare ervaring.

Vanmiddag (zaterdag 29 april 2017) om 14:00 bij team kapsalon in hoogvliet geweest.
Wilde mijn haar laten verven met blond en bruine plukjes en laten knippen.

Omdat ik vorige week van bruin naar blond besloot te gaan heb ik er zelf thuis al wat geblondeerd. Daardoor is zo als gewooblijk mijn haar ietwat oranjig uitgeslagen. Ik verf vaak zelf mijn haar waardoor ik wist dat ik ook asblond moest gebruiken daarna. Dit gaf als resultaat dat het alsnog flink geel was. Toen besloten om bij de kapster bruin met blonde plukjes te laten zetten omdat het dan wat gemailleerder zou zijn.

Eenmaal bij de kapster aangekomen gaf ik aan dat ik die blond en bruine plukjes wilde. Er werd meteen geroepen dat het voorgepigmenteerd moest worden. Ik gaf aan dat het eigenlijk niet hoefde omdat het er nog flink warme kleur in mijn haar zat. Zij wist zeker dat dat gedaan moest worden, maar ik moest het maar even doorgeven aan de persoon die mij zou helpen. Ik vond toen al dat ik niet erg serieus genomen was maar goed ik snap dat zij advies geven. Ik zag namelijk zelf de kosten alweer onnodig oplopen..

Na 30 min was ik aan de beurt en mocht ik met een jongen mee naar de stoel. Daarnaast stond ook een andere kapster die aan het verven was. Ik gaf weer aan wat ik wilde en de kapster naast ons begon gelijk over dat het allemaal niet kon omdat mijn haar ontzettend vlekkerig was. Ik begrijp natuurlijk goed dat er advies gegeven moest worden, maar ik heb zelf ook flink wat verf ervaring ze namen totaal niet serieus wat ik zei. Uiteindelijk na een flinke discussie en een paar keer flink beledigd te zijn over hoe lelijk mijn haar wel niet was (vlekte heel erg, niet goed gedaan, zag er niet uit), heb ik ze zover gekregen om 2 prijs opgave te maken. Een met wat zij als advies gaven en een met wat ik wilde. Het scheelde maar 20 euro maar toch gekozen voor wat ik zelf al voorstelde.
Er werd aangegeven dat ik van hun advies afweek waardoor het er niet mooier op zou worden. Ik gaf aan dat ik dat begreep en daar absoluut geen beroep op zou doen tenzij zij het zelf heel lelijk zouden inzetten.
De kapster was daardoor geloof ik beledigd want ze vloog gelijk in de aanval over hun kunde. Daarna toen de jongen vroeg of hij het met 6% moest aanmaken gaf ze nog een opmerking dat ze niet wist welke “zooi” ik allemaal wel niet in mijn haar had gedaan.
Dus dit was al een flink negatieve ervaring waarbij ik dacht: ik kan beter weg gaan, dit wordt niks. Maar ik wilde graag mijn gelige gloed uit mijn haar.. dus had het ervoor over.

Ze hebben het ingezet met een 4 (als ik naar bruin ga of bruine plukjes zet, doe ik meestal een 5 of 6 met rode gloed)
Ik stelde dit nog voor, maar ook hier vonden ze mij geloof ik irritant en werd het direct afgeraden.

Daarna heb ik ongeveer van 3 uur tot 10 over half 6 in de verf gezeten. Ik vond dit al belachelijk lang want de meeste verf is na 45 min/ 60 min uitgewerkt. Maar goed ik weet zeker niet alles en het zal wel nodig zijn geweest. Verder heb ik in die tijd 1kop thee gehad en heeft er eigenlijk niemand even kort tegen mij gepraat. Alsof ik meubilair was..

Daarna werd het uitgewassen. Mijn haar was natuurlijk super stug. Er werd niet voor gesteld of ik conditioner wilde of masker. Uiteindelijk probeerde een ander meisje mijn haar uit te borstelen. Dit deed flink zeer omdat mijn haar zo stug was en in de klit zat. Ik gaf aan dat een conditioner misschien handig zou zijn geweest. Gelukkig kwam zij daarna met een spray aan. Dit hielp wel.

Het haar werd gedroogd en daarna geknipt. Terwijl de jongen mijn haar knipte hoorde ik het meisje aan de telefoon praten. Waarschijnlijk met de onvriendelijke kapster die smiddags vervelende dingen over mijn haar had gezegd. Zij was inmiddels al weg gegaan. Ik hoorde het meisje zeggen: “ja hij is nog bezig met haar”. Vervolgens liep ze naar voor (waar ik zat) en zei ze: ” ja het zag er echt niet uit. Nu vind ik het nog steeds niet denderend. Het is wel beter dan vanmiddag maar ik zou het zelf zeker niet willen”. Nou ik kon wel raden dat dat over mij ging. Echt ik kon wel door de grond zakken en was zo boos.

Ik vroeg nog aan de jongen of hij de voorkant van mijn haar ook wat korter wilde doen zodat het rond mijn kaak viel. Hier zat links ineens een flinke hap in. Ik gaf dit aan maar hij hield vol dat het zo schuin afliep en dit zo hoorde. Ik durfde ook niks meer erover te zeggen want dalijk verknipte hij het helemaal.

Overigens is mijn geel uit mijn haar getrokken maar is het nu echt lelijk gekleurd. Het is alsof er zwart met licht blond in zit. Je ziet de banen zitten. Ik denk zelf dat het niets te maken had met van het advies afwijken omdat:
1. Het had niks te maken met dat het vlekkerig was -> op de fotos zie je ook niet echt vlekken.
2. Bij elke andere kleur (of nu de vlekken er volgens hun advies door het verven uit waren gehaald of niet) het had er net zo uitgezien.
3. Ik gaf aan dat ze een iets andere kleur moesten gebruiken.. dit werd niet gedaan.

Ook dit gaf ik weer aan. De jongen zei dat het zo hoorde omdat ik anders na een week niks meer van mijn lowlights zou zien..

Ik had ook nog gevraagd of de jongen de verf schuin in wilde zetten. Dan krijg je een iets ander effect maar dat snapte hij niet helemaal maar zou hij wel doen.. heeft hij uiteindelijk niet gedaan.

Ik was 117 euro kwijt ik vind het echt heel naar hoe ik behandeld ben en hoe het eruit ziet.

Ik heb nog een aantal fotos waarop je kunt zien hoe het er nu uitziet. Ik stuur er in ieder geval 1 mee meer kan niet geloof ik.

Ik vind een excuus zeker op zijn plaats en om eerlijk te zijn wil ik een groot gedeelte van mijn geld terug. Opnieuw kleuren zou in ieder geval geen oplossing zijn want dan valt mijn haar straks uit na al dat kleuren en ik wil daar nooit meer heen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Team Kapsalon over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Team Kapsalon in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Team Kapsalon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Team Kapsalon

Heeft op 04 mei 2017 om 15:51 geantwoord

Heeft op 04 mei 2017 om 16:01 geantwoord

Ik ben eigenlijk achteraf toch niet zo tevreden over de oplossing. Ik kreeg het aanbod om mijn haar opnieuw te laten verven. Mijn haar is best beschadigd door al het verven (ook door mijzelf) dus dit wil ik liever niet. Ik kreeg daarna het aanbod om een haar treatment te doen. Ik heb zelf ook aangegeven dat door het geroddel en de houding naar mij ik er liever niet meer kom. Dus een hairtreatment wil ik niet.

Ik ben wel blij dat ik excuses heb gekregen. Maar heb toch liever een gedeelte van mijn geld terug..

Alle klachten die gemeld zijn door Miesje1994