Klacht: Haar in salade

op 15 mei 2016 over Burger King in de categorie Fastfood ketens

14 mei 2016, Burger King Leidseplein te Amsterdam

Samen met mijn vriendin wilde wij gezellig een hapje eten in jullie restaurant. Bij aankomst zagen wij al dat jullie medewerkster ons niet direct hielp met het opnemen van onze bestelling terwijl wij wel aan de beurt waren. Zij had het namelijk te druk met het uitlachen van een klant die vroeg waarom hij zijn bestelling nog niet had ontvangen. Dit gebeurde bij een kassa naast ons waar haar collega de klant te woord stond.

Nadat uw medewerker uitgelachen was (genaamd Assia) nam ze onze bestelling op, namelijk een Long chicken menu en een chicken tendercrisp salad. Bij de bestelling ging het eigenlijk al mis. Ten eerste heeft uw medewerker niet gevraagd naar de grootte van het menu, waardoor de prijs duurder uitkwam dan wij verwacht hadden. Nadat wij betaald hadden en de bon hadden ontvangen zagen wij dat er een Large long chicken menu was aangeslagen. Toen wij dit aan uw medewerker aangaven zei ze met een onderdanige toon ‘het is maar 50 cent hoor’ ze riep hierna haar manager (Rachid een Hindoestaanse man) waardoor mijn vriendin tegen Assia aan gaf dat ze niet graag met zo een toon aangesproken wil worden en of zij normaal geholpen kan worden. De 50 cent werd weer heel erg brutaal en niet klantvriendelijk in mijn handen gedrukt. Assia zei namelijk het volgende ‘hier!’ Dit deed ze terwijl de manager erbij stond. Wij kregen onze bestelling en gingen zitten.

Na enkele hapjes uit de chicken tendercrisp salad bleek er een haar in te zitten. Mijn vriendin vroeg het nogmaals aan mij en inderdaad het was een haar. Aangezien iets eten waar een haar in zit niet smakelijk is liep ik naar de kassa toe om op een normale wijze een nieuwe chicken tendercrisp salade te vragen.

Ik werd eerst geholpen door een andere manager. Deze meneer gaf uitdrukkelijk de opdracht aan Rachid om een nieuwe chicken tendercrisp salad te maken. Na eerst onderling en tevens achter mijn rug om te praten met Assia kwam hij terug met wat ik dacht een nieuwe chicken tendercrisp salad te zijn. Echter bleek dit niet te kloppen want de leidinggevende gaf mij alleen een salade zonder kip. Dit hadden wij niet besteld en ik heb dit ook aangegeven. Waarop uw leidinggevende asociaal aangaf dat de kip bijna op was en hij dan geen nieuwe chicken tendercrisp salad aan ons geeft.

Er ontstond een discussie waarbij hij aangaf dat hij ons niet tegemoet wil komen door het product opnieuw aan te bieden. Wat wel de normaalste gang van zaken is bij alle restaurants. Na een lange discussie die al snel opgelost kon worden, kwam mijn vriendin erbij om te kijken wat er aan de hand was. Uiteindelijk gaf de manager het geld terug. Dit is erg onbegrijpelijk aangezien wij een nieuwe chicken tendercrisp salad wilden en uw manager maar vasthield aan zijn salade zonder kip.

Is dit de manier hoe Burger King zijn klanten behandeld? Is het de gang van zaken dat de leidinggevende zijn medewerkers niet aanspreekt als zij niet klantvriendelijk zijn terwijl hij erbij staat? Is het normaal dat wanneer er een haar in je eten zit (wat eigenlijk al niet hoort) je maar EEN DEEL van de salade terugkrijgt?

Dus als ik het goed begrijp, wanneer ik mijn salade bijna op had en alleen nog kip over had, dat ik alleen kip van jullie kreeg als tegemoetkoming. Blijkbaar wel of jullie geven het bedrag voor het volledige product terug terwijl de klant om een nieuwe vraagt.

Als klanten van Burger King zijn wij erg verrast dat dit anno 2016 als fastfood restaurant Burger King nog kan! Als dit het geval is zien jullie ons nooit meer terug.

Gaarne ontvang ik een snelle terugkoppeling.

Burger King moet ons tegenoetkomen. Door deze klantonvriendelijke behandeling.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Burger King

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Burger King nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kelvingam