Klacht: Grote onkostenpost 12 dagen na verval garantie

op 12 januari 2016 over Athlon in de categorie Leasebedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

25 juni 2015 hebben wij onze nieuwe auto opgehaald bij Athlon carlease in Almere. Het betreft een Opel insignia uit het jaar 2010 met ongeveer 60000 km op de teller. Net 12 dagen na de bovag garantie bleek dat de temperatuurmeter al die tijd al kapot te zijn geweest en gaf de auto opeens aan de koelvloeistof bij te vullen. De auto bleef aangeven mijn koelvloeistof aan te vullen terwijl deze net was bijgevuld. Volgende dag naar onze garage gegaan om de computerstoring te verhelpen, we hadden de vloeistof immers aangevuld, wat bleek onze koppakking was kapot, kosten €985,- excl. btw!! Athlon carlease gebeld ivm de garantie, ik had de gegevens toen niet bij de hand en het bleek dus dat onze garantie net verlopen was. Athlon vond het een vervelende situatie die was ontstaan zo net na het verval van de garantie periode en onze garage mocht een offerte opstellen van de kosten om te kijken of ze ons toch wel een beetje tegemoet konden komen. Donderdag heeft mijn garage de offerte gemaild naar Athlon en wij maar afwachten op hun antwoord , zaterdag nog maar even gebeld en ze zeiden dat ik uiterlijk maandag iets zal horen. Maandag weer niets gehoord dus heb ik dinsdagochtend toch maar even zelf gebeld en gemeld dat ik nog steeds geen uitsluitsel had over de kostenpost van €985 excl btw. Ik kreeg een ander contactpersoon aan de lijn en deze melde niets van onze situatie te weten, en de contactpersoon die over onze situatie gaat bleek dinsdag vrij te zijn, dus mij werd verzocht de dag erna terug te bellen. Ik heb toen gemeld dat wij maandag al iets zouden horen en dat wij onze auto hard nodig hebben en ik toch graag vandaag uitsluitsel wilde hebben, maar de manager bleek nog niet aanwezig. Ik heb toen gevraagd of de manager mij kon bellen over deze situatie en na 5 minuten verrassend genoeg werd ik opeens teruggebeld door de dezelfde verkoper als waar ik net mee gesproken had met de mededeling dat Athlon niets voor ons kon betekenen. Het was immers na het verlopen van de garantie. Ik ben erg verdrietig over deze kille uitslag en baal dat wij als gezin nu zo\’n grote kostenpost aan de auto hebben en Athlon niet een beetje tegemoet gekomen is. De manager heeft niet eens de moeite genomen om ons zelf te woord te staan. En ja ik weet het het is net buiten de garantie, maar toch! Wij kopen in ieder geval geen auto meer bij Athlon Carlease en ik zal ze ook niet aanbevelen aan mijn vrienden en kennissen, hoe aardig de verkopers ook waren toen we de auto kochten.

Gewenste Oplossing:

Ik hoop dat Athlon ons alsnog tegemoet kan komen in deze vervelende situatie!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Athlon

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Athlon over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht annamariamark

1 jaar geleden - Vandaag zijn we toch nog teruggebeld door Athlon carlease en ze willen uiteindelijk toch €450 vergoeden op de reparatie!! Chapeau voor Athlon, erg fijn dat ze toch nog deze service verlenen net na het verval van de bovag garantie!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Athlon nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Athlon in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Athlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Athlon

Heeft op 14 augustus 2017 om 08:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door annamariamark