Klacht: Granito natuursteen levert gevaarlijke producten

op 06 oktober 2017 over Granito Natuursteen Design in de categorie Vloerbedekking

Op 21 Maart hoorde mijn partner Gerard een hard geluid in de badkamer, dit geluid was te vergelijken met het ontstaan van een grote kloof in een ijslaag. Hierna zagen wij dat er een scheur in de wastafel was ontstaan. Deze scheur loopt door de wastafel heen, van binnen de wasbak tot onder bij de afvoer (zie foto’s bijlage). Doordat de scheur geheel door de wastafel loopt, lekt de bak ook nog water bij gebruik.

Gelukkig (dachten wij) zit er 3 jaar garantie op de wastafel die wij op 29 augustus 2014 hebben binnengekregen en tegelijkertijd betaald, dus op 22 maart 2017 hebben wij hierover telefonisch contact opgenomen met Granito. Zij gaven aan dat zij dit probleem met de leverancier zouden oplossen en dat zij hiervoor foto’s nodig hadden. Wij hebben de foto’s op 22 maart meteen naar hem doorgestuurd met nogmaals een omschrijving van het probleem. Op 24 maart heb ik ze nogmaals gebeld en zij gaven aan dat ze een week nodig hadden om tot een oplossing te komen. Na een week hadden wij echter nog niets gehoord en op 4 april 2017 heb ik daarom een mail gestuurd met de vraag of er contact is geweest met de leverancier en om te vragen wat de vervolgstappen zijn. Hierop heb ik niks meer gehoord.
Wij waren erg geschrokken. Omdat de wastafel uit massief graniet bestaat, is hij ontzettend zwaar. Mijn zoontje van 1 jaar komt ook vaak in de badkamer. Wanneer de wastafel, die maar op 2 staanders rust, werkelijk door midden was gebroken, dan waren de gevolgen niet te overzien geweest.

We hebben daarna contact opgenomen met de rechtsbijstand. Ondanks de garantie, beriep granito zich er toen op dat wij de wastafel zelf hadden geplaatst. Echter dit is onzin , aangezien de wastafel niet op een verkeerde manier kon zijn geplaatst doordat hij simpelweg bestaat uit 2 staanders met een blad erop (er hoeft niks aan elkaar bevestigd te worden).

Ze waren bereid om ons wel 35 tot 50 procent korting geven op een nieuw blad. Ik wilde hier zelf geen gebruik van maken maar mijn vriend wilde dit toch doen, omdat we anders een geheel nieuw meubel zouden moeten aanschaffen. Echter toen mijn vriend hierover in onderhandeling ging, waren de prijzen plots verdubbeld.

Het zijn helaas een stelletje afzetters! Ga niet met dit bedrijf in zee. Als je dit toch doet, sluit een goede rechtsbijstand af; zorg dat zij het meubel neerzetten en laat je kind niet in de badkamer!

Groet, Maartje

Nieuwe wastafel zonder kosten

Alle klachten die gemeld zijn door maartjeengerard