Klacht: Gemeente heeft miljoenen ter beschikking voor eigen prestige objecten, echter niets om gedupeerden weer op de been te helpen

op 10 mei 2016 over Gemeente Breda in de categorie Gemeente

Hierbij een aanklacht richting gemeente Breda. DE GEMEENTE BREDA KIJKT AL JAREN WEG VAN PROBLEMEN DIE ZIJ MET DE HAVENBOUW IN MIJN LEVEN HEBBEN GEBRACHT. VOOR DE HAVENBOUW 30 (DERTIG) MILJOEN BESCHIKBAAR, OM EEN GEDUPEERDE WEER OP DE RAIL TE ZETTEN € 0,00.
Ik wil hierbij de gemeente aanklagen omdat ze je bewust laten vallen. Ik ben kapot gegaan mede door de havenwerkzaamheden, een prestige object van de gemeente Breda wat mocht kosten wat het wou: de Havens moesten terug in Breda. Het is een project geworden wat 30 miljoen € gekost heeft, maar als het er 40 of 50 miljoen waren geworden was dat geen enkel probleem geweest; de haven moest terug komen en dat mag wat kosten he; een kneus die dan op een paar miljoen let. Waar de gemeente dan niet let op of moeilijk doet over een paar miljoen meer wordt wel alles uit de kast gehaald om toch maar te zorgen dat de kleine ondernemer die getroffen wordt door de bouwwerkzaamheden zich weer op kan richten. Ik mocht voor een duurbetaalde commissie verschijnen, (de commissie wordt wel door de gemeente betaald, dus hoe onafhankelijk is deze dan (of zouden die zich voor jouw belang in eigen voet schieten en hun dikbetaalde baan voor jou op het spel zetten??), die het niet nodig vond mij te compenseren. De laatste brief die ik had moeten krijgen waarmee ik bij de rechtbank in verzet kon heb ik helaas niet gehad (dat deze brief er moest zijn werd me door een advocaat verteld in 2015)
Ik heb in 2015 de gemeente nogmaals gevraagd mij aan een kleine lening te helpen omdat ik veel opdrachten heb maar deze zie mislukken omdat ik geen geld heb om ze uit te voeren. Bovendien ben ik op verschillende vlakken na 10 jaar in de problemen gekomen en de gemeente zegt vrolijk: ga maar in een uitkering en je raakt je huis niet kwijt, we doen er een schuldhulpsanering overheen en klaar is kees. Wel moet ik dan mijn zaak opheffen en mag met schuldregeling nog van € 25 per week gaan rondkomen. De partij die mij al in de problemen heeft geholpen wil me dus uiteindelijk ook dat nog afnemen.
Het is eigenlijk te gek dat in de loop van de jaren de gemeente 12 huisuitzettingen georganiseerd heeft zonder dat er een lampje ging branden dat er iemand aan het verdrinken was. Met alle capaciteiten wordt er alles aan gedaan om de asielzoekers een plaatsje te geven en er wordt letterlijk kosten noch moeite voor gespaard.
Mijn hulpbehoefte is redelijk gering en AL TIEN JAAR blijft werkelijk ALLE hulp van de gemeente achterwege, er worden klakkelooos TWAALF uithuiszettingen gefabriceerd en het is aan de woningbouw te danken dat ik er nog steeds zit. Wel is afgelopen maand het zoveelste vonnis daartoe geveld en weer wordt ik gepakt WAAR IK HET ALLANG NIET KAN HEBBEN: MIJN PORTEMONNEE WAAR AL NIETS MEER INZIT. DE STAAT FABRICEERT WEER VROLIJK EEN VONNIS ERBIJ MET WEER EEN KLAP VAN € 1000 (laat ik niet overdrijven; het was maar € 999,74) RECHTS- EN DEURWAARDERSKOSTEN!!!!!!!!!!!!! Hoe kan iemand daar tegen blijven vechten. Je wordt gewoon kapotgemaakt
Ik ga over 26 maanden met pensioen. Een uitkering tot die tijd kost voor mij om en nabij € 1500 per maand en over deze 26 maanden is dat dan ongeveer een bedrag van € 39.000
Werk vinden op mijn leeftijd van 64 jaar kan ik wel vergeten, terwijl ik nu werk heb wat ik graag nog tot mijn 70e zou willen blijven doen. Het zou dus daadwerkelijk om 26 maanden uitkering gaan, dus pakweg die € 39,000 kosten aan uitkering voor de gemeente, wat dus puur weggegooide kosten zijn.
Over het bedrag wat ik uitgekeerd zou krijgen zou nog een schuldhulpsanering komen. Dit betekent dat ik ver beneden een sociaal minimum moet leven als de huur, zorg en schuldhulp zijn verrekend. UITEINDELIJK KRIJGT NIEMAND ZIJN GELD.
Wat ik nodig heb om mijn leven en mijn zaak en uiteindelijk de mensen die nu op hun centen zitten te wachten weer terug te kunnen betalen is bijv. een bedrag in de vorm van een lening tussen € 5000 en € 10.000
Met dat geld kan ik mijn huurachterstanden DEFINITIEF wegwerken, mijn zorgverzekering betalen (€ 950) en ik kan dan vanaf dat moment mijn zorgverzekering voor minder dan de helft regelen van de kosten bij het CJIB
Mijn schulden bij de diverse deurwaarders kan ik in veel gevallen voor een finale kwijting van het nu lopende bedrag afkopen (tussen de 20 en 40%) Afgelopen week heb ik een deurwaarder afgekocht van een bedrag van € 1300 voor € 150, te betalen in 3 maandelijkse termijnen van € 50 in 2016
De achterstallige huren en opgeklopte deurwaarderskosten hebben mij de nekslag gegeven en bezorgen mij steeds opnieuw problemen.
Ik moest vaak mijn laatste centen en geld van aanbetalingen voor een opdracht in een betaling voor huur of i.d. stoppen (bijv. om uitzetting te voorkomen) en ik uiteindelijk de order niet kon afleveren of niet op tijd; de gevolgen hiervan waren
1. Kwade klant omdat hij zijn bestelde en (gedeeltelijk) betaalde spullen niet kreeg
2. Kwade leverancier doordat hij na enkele weken, waarin ik de order niet af heb kunnen nemen de order retour krijgt (ook meegemaakt dat ik uiteindelijk orders van € 100 terug zag gaan naar de leverancier).
3. Vertrouwen kwijt van klanten en deze vertellen dat verder; ik mis dus verdere nabestellingen of andere orders die ik in het geval dat alles goed gegaan zou zijn zeker had gekregen. Verder kan ik dus van die klanten alleen anti-reclame verwachten. Zij zullen mij afraden als leverancier.
4. Uiteindelijk krijg ik zelf van de leverancier die zijn spullen terug heeft gehad een deurwaarder op mijn dak
5. De klant wil zijn aanbetaling terug die ik niet meer terug kan betalen omdat hij in een negatieve besteding is gestopt en ik krijg daarna kwade mensen aan de deur of de meest vreselijke dreigementen naar mijn hoofd.
6. Doordat ik mijn huurachterstanden en andere problemen vaak via deelbetalingen kon oplossen met geleend geld van kennissen om uitzetting te voorkomen werden mijn problemen steeds groter (ook zij werden schuldeiser). Naast het feit dat het dan vaak om deeloplossingen/ deelbetalingen ging bleef het onderliggende probleem doorettteren en stak vaak vrij snel weer de kop op. Het probleem zorgde dan weer voor een dieper probleem of bezorgde mij een nieuw probleem er bovenop, doordat ik mijn laatste centen in een probleemoplossing had gestopt en een andere betaling niet kon doen, zodat deze leverancier of instantie mij weer een nieuwe rechtszaak of deurwaarder opleverde.
7. Vaak dacht ik dat ik het net kon redden en daar kwam weer een ontruimingsbevel, een beslaglegging op mijn rekening (tussen de 50 en 65 keer gebeurd in 6 jaar tijd, waarbij de ING effectief € 100 van mijn rekening afboekte voor gemaakte kosten en ik het geld wat ik nodig had om mijn (aan)betaalde order te bestellen zag verdwijnen in de zakken van ING. Daarbij rekende ook de deurwaarder nog eens € 70, waardoor elke beslaglegging mij € 170 kostte, dus een TOTAALBEDRAG VAN OM EN NABIJ € 11.050 WEGEGGOOID GELD
Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in het probleem wat ik nu heb; talloze ontruimingsbevelen, niet afgemaakte of uitgeleverde orders en ontevreden klanten en leveranciers. Deze cyclus heeft zich jaren herhaalt. Vele duizenden euro’s zijn op deze wijze uit mijn zak gehaald, van mijn rekening verdwenen en de deurwaarders bleven maar schrijven, incasseren, nieuwe rechtszaken creëren en mij steeds dieper in de sores trekken.
Met andere woorden
MIJN VICIEUZE CIRKEL WAS ROND, WERD WEER ROND EN ZAL OP DEZE MANIER ROND BLIJVEN
Een lening van de gemeente zou dit probleem voor eens en voor altijd definitief oplossen en de al jaren dooretterende problemen kunnen beëindigen en mijn leven weer op de rail zetten met als
POSITIEVE uitwerking:
• De huren zou ik weer zelf kunnen gaan opbrengen
• De gemeente bespaart zich een uitkering die kan oplopen tot € 39.000 of meer. Een lening aan mij kan op een van de navolgende manieren worden verrekend:
Via mijn huur- en zorgtoeslag die ik krijg als mijn boekhouding is bijgewerkt. Dit zou gaan om 2 jaar toeslagen met terugwerkende kracht (ongeveer € 7500)
Met verrekening van mijn AOW die ik in oktober 2017 krijg
Als het weer goed gaat kan ik steeds zelf in gedeelten terugbetalen
• Ook kan ik de klanten met misgelopen orders en met gedane aanbetalingen omturnen van een boze klant naar een tevreden klant en hen op deze wijze weer voor jaren aan mij binden. Ook zou ik dan via deze klanten weer aan andere klanten kunnen komen. Zij zouden hun NEGATIEVE reclame over mij in POSITIEVE om kunnen zetten en dit gaat mij ZEKER LUKKEN.
• De deurwaarders kan ik zelf uit mijn leven uitkopen met een afkoping van de schuld tegen een klein percentage tegen finale kwijting van het te betalen bedrag (20 tot 40%).

Door dit alles kom ik weer in POSITIEF vaarwater terecht waardoor ik weer rust en orde in mijn leven krijg, iedereen weer recht in de ogen kan kijken en door deze wijziging heeft dit een POSITIEVE invloed en wending voor iedereen (klanten, leveranciers, kennissen waarvan ik niet meer hoef te lenen en het zal ook zeker ten goede komen aan de slapeloze nachten waaraan ik nu lijd en die een ware kwelling voor mij vormen.

De gemeente stond helaas voor geen enkel argument open en keek alleen naar de huidige slechte situatie en wilde totaal geen argumenten aanhoren, Ze stond totaal niet open voor mijn POSITIEVE visie over mijn problemen (ik weet zeker dat ik met wat hulp mijn kansen over een half jaar GOED zijn te noemen,

Ik ben een doorzetter, een vechter en weet heel goed waar ik mee bezig ben.
Ik heb een goede branche, een goede winstmarge en kan de schulden van deurwaarders terugbrengen via afkoping en kwade klanten terug aan mijn kant krijgen.
Ik heb ambitie en vechtlust om door te gaan en een uitkering zou voor mij en andere betrokkenen alleen negatieve effecten hebben doordat niemand zijn geld zal krijgen en de problemen dus in feite onopgelost blijven.
IK heb positieve ambities en weet wat ik wil bereiken en HOE ik dat wil en kan bereiken: Ik heb vele jaren ervaring.
Het is geen doodgeboren kindje waarmee ik bezig ben en heb alleen dat kleine beetje hulp nodig waardoor ik mij over mijn problemen heen kan zetten.

Brandweerkazerne waar de platen vanaf vielen € 1,5 miljoen
Parkeergarage Chasse 1,5 miljoen
Station 5 miljoen extra betaald

hulp bij doorstart eigen zaak en geen hulp bij aanvragen van uitkering die ik niet wens, waarbij ik eigen bedrijf moet stoppen. tevens hulp bij oplossen van ontstane huurproblemen. Als je met vele miljoenen kunt schuiven in prestige objecten, help dan gedupeerden ook weer op de rit en steek niet TIEN JAAR de middelvinger omhoog van zoek het maar uit.

Reactie van de melder van de klacht kees ouwelant

1 jaar geleden - ik wil hierbij nog een aanvulling doen op mijn bovenvermeldde klacht. De gemeenten hebben een gevleugeld gezegde: de vervuiler betaalt. Echter nu de gemeente mijn zaak te kort gedaan heeft en daardoor mijn leven vervuild heeft geeft ze al jaren niet thuis. Als ik een hulpverzoek richting gemeente stuurde om mij weer op de been te helpen kreeg ik jaren te horen dat ik voor een commissie heb mogen verschijnen en dat deze commissie, die overigens wel door de gemeente Breda betaald wordt het niet nodig vond om mij een compensatie te geven voor de bouw van bijna 3 jaar en uiteindelijk heb ik de winkel niet kunnen handhaven. Wie zou dat wel kunnen na een bouw opzij van je winkel en de problemen die het gaf; al je eenmaal begint te stotteren en de deurwaarders komen begint alles snel af te brokkelen als je geen daadwerkelijke hulp krijgt en de gemeente keek de andere kant op. Mensen die ook 3 jaar mochten genieten van de bouw voor hun deur en die een claim via een accountant indienden van € 42.000 kregen uiteindelijk € 7000 omdat volgens de gemeente de economie fluctueert en wij natuurlijk net in een dip zaten. Voor 3 jaar ellende en omzetverlies kreeg die man dus uiteindelijk € 7000. Het blijkt dus gewoon dat mocht je richting gemeente vervuilen je de hoofdprijs krijgt te betalen: Bij te weinig parkeergeld is een paar minuten goed voor een beloning van minimaal € 65 richting gemeente, de hond loslopen is al goed voor € 90, een hondendrolletje niet opruimen ik meen nu € 105. Voor 3 jaar op een houtje bijten wordt beloond met € 0. je mag zien dat je uit de ellende komt en lukt je dat heb je geluk, lukt het niet heb je pech. Wat ik uit de kranten haal. Muziek 2x te hard € 2000 boete als de gemeente radio 538, Breda Bast of jazz festival heeft dan mag de muziek zo hard staan dat hij 5 km nog te horen is. Dan is de harde muziek plots geen probleem meer. ER WORDT MET MEERDERE MATEN GEMETEN, MAAR ZE LATEN JE GEWOON KAPOT GAAN, OMDAT JE IN HUN OGEN NIETS VOORSTELT, NIET IN HUN KRINGETJE HOORT Onvoorstelbaar hoe aan de ene kant met miljoenen wordt gegooid en er zonder blikken of blozen wordt betaald Brandweerkazerne waar de platen vanaf vielen € 1,5 miljoen Parkeergarage Chasse 1,5 miljoen Bij deze 2 zaken werd niet eens gekeken of het op de bouwmaatschappij te verhalen was. Station 5 miljoen extra betaald en eer het station klaar is zalk nog wel wat extra betaald moeten worden In alle gevallen wordt niet gekeken of het te verhalen is op het bouwbedrijf (is maar 7,5 miljoen. Dat mag de pret niet drukken, maar € 10.000 om jou te helpen kan niet) Een wijkraad die een bedrag verduisterd is ook geen probleem; geen aangifte, wel nieuw geld voor de nieuwe wijkraad etc. etc Er wordt met veel maten gemeten behalve als het om hulp aan de gewone man gaat die gedupeerd is door HUN prestigeobject. DIE KAN LETTERLIJK DOODVALLEN OF VAN EEN DAK AFSPRINGEN, MAAR DAN KENT DE GEMEENTE HET WOORD HULP NIETTTTT>

Reactie van de melder van de klacht kees ouwelant

1 jaar geleden - Het is eigenlijk te gek dat in de loop van de afgelopen ZEVEN (voor mij door bovenstaande beschreven moeilijke) jaren de gemeente 12/ 14 huisuitzettingen KLAKKELOOS heeft georganiseerd die ik met leningen uiteindelijk heb weten te voorkomen, maar waardoor mijn problemen weer GROTER WERDEN, zonder dat er een lampje ging branden dat er iemand aan het verdrinken was. Met alle capaciteiten wordt er alles aan gedaan om de asielzoekers een plaatsje te geven en er wordt letterlijk kosten noch moeite voor gespaard, maar voor een paar centen laten ze iemand die al 25 jaar ergens woont, maar door omstandigheden in de sores getrokken is vallen en op straat zetten. DE GEMEENTE STAAT ERBIJ, KIJKT ERNAAR, ORGANISEERT ALLES DAT JE VLEKKELOOS OP STRAAT GEKNIKKERD KUNT WORDEN, REGELT DAT JE DIERBARE SPULLETJES DE CONTAINER IN GAAN, MAAR HELPT JE TOTAAL NIET. WAT EEN DROEVIGE SITUATIE WAAR JE MEDE DIOOR DE GEMEENTE IN VERZEILD GERAAKT BENT, MAAR HULP VAN HUN KENNEN ZE NIET. Ik heb verhalen (van insiders zelf gehoord) dat een asielzoeker geld voor meubelen krijgt, en 2 maanden later nogmaals hetzelfde bedrag omdat zijn meubelen verdwenen zouden zijn door DIEFSTAL (2x een cheque van € 5000)!!!. Ik heb minder nodig om mijn leven weer op de rail te zetten als die man twee keer kreeg, maar bij mij staat de gemeente aan de kant te kijken hoe je kapot gaat en helpt actief mee om je LEVEN TE VERNIETIGEN DOOR JE OP STRAAT TE LATEN GOOIEN EN JE TROEP OP TE LADEN; DAAR STA JE DAN BIJNA OP STRAAT ZONDER DAT DE GEMEENTE JOU HELPT!!!!! Mijn hulpbehoefte is redelijk gering en AL TIEN JAAR blijft werkelijk alle hulp van de gemeente achterwege, er worden klakkeloos TWAALF uithuiszettingen gefabriceerd en het is aan de woningbouw te danken dat ik er nog steeds zit. Wel is afgelopen maand het zoveelste vonnis daartoe geveld en weer wordt ik gepakt WAAR IK HET NIET KAN HEBBEN: MIJN PORTEMONNEE WAAR AL NIETS MEER INZIT NA DE TIENDUIZENDEN EURO's DIE DEURWAARDERS AL UIT MIJN ZAK GEHAALD HEBBEN. DE STAAT FABRICEERT WEER VROLIJK EEN VONNIS ERBIJ MET WEER EEN KLAP VAN € 1000 RECHTS-/ EN DEURWAARDERSKOSTEN!!!!!!!!!!!!! Hoe kan iemand daar tegen blijven vechten. Je wordt gewoon kapotgemaakt. En weer maakt de gemeente dadelijk aan de hand van waarschijnlijk een nieuw uitzettingsbevel een brief die ze bij mij binnengooien, waarin staat wat ik met mijn spullen moet doen en hoe het aan te leveren ZONDER HULP OM HET PROBLEEM NU EENS DEFINITIEF OP TE LOSSEN, ZODAT IK WEER BAAS WORDT IN EN OVER MIJN EIGEN LEVEN EN DE DEURWAARDERS DAARUIT KAN GAAN GOOIEN!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door kees ouwelant