Klacht: Gemeente boom schuin gegroeid over erfgrens

op 18 februari 2018 over Gemeente - Rotterdam in de categorie Gemeente

Casus:

Wij, woonachtig op een hoekwoning aan het Gerretsenpad te Rotterdam hebben het volgende. De buurvrouw naast ons huurt haar woning. In het achterste gedeelde van haar tuin (eigendom van de Gemeente Rotterdam) staat een Berkenboom. De boom staat op 70cm van de erfgrens. In loop der jaren is de boom schuin, tevens overhellend gegroeid, boven onze tuin. Indien wij een hek zouden willen plaatsen van ca. 1,80 meter hoog, zijn wij genoodzaakt een uitsparing in het hek te maken. Deze noodzaak is vanwege de stam die al vanaf 1 meter hoogte al schuin overhellend onze tuin is ingegroeid. Deze overhelling is waar te nemen in de bijgevoegde bijlage: betreffende afbeeldingen.

Mochten wij een schuur willen plaatsen in de hoek van de tuin, zou de boom een belemmering opleveren.

Zowel de buurvrouw als wij zelf zouden de Berkenboom graag gekapt zien. Gezien ook de gevaren voor de voetgangers en de schade die de boom in onze tuin kan aanrichten mocht de boom omvallen. Ook hellen de vertakkingen boven in de boom ca. 3 meter over onze tuin.

Om de gemeente kosten te besparen willen wij zelfs voorstellen de boom zelf te kappen.

Nogmaals, zowel wij als de buurvrouw zien gezien de gevaren voor omstanders en persoonlijke eigendommen en het niet kunnen plaatsen van een schutting cq. schuur in de hoek, de Berkenboom gekapt.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente - Rotterdam

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente - Rotterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door justindr