Klacht: Gemaakte afspraak niet na komen

op 05 mei 2017 over Carmovement in de categorie Autodealers

We zijn al tijdje op zoek naar een kia sportage auto.
Na wat zoekwerk op internet 2 mooie kia sportage’s gevonden in Someren bij een bedrijf en in Venlo bij https://www.carmovement.nl/ oftewel https://www.kia-vdns.nl zijn 1 bedrijf. Omdat we een bezichtiging al gepland hadden voor 18.00 uur ’s avonds bij het ene bedrijf in someren wilde we smorgens bij https://www.carmovement.nl/ gaan kijken. Om 9:30 contact gehad omdat op de website stond dat de auto nog moest binnenkomen en bleek dat deze dus wel al binnen was gekomen. Om 01:30 naar venlo gereden en de kia sportage bekeken en zag er super uit, duidelijke uitleg van verkoper had hier een goed gevoel bij. Hierop om tafel gezet ivm inruil en wat we zelf maximaal bij wilde leggen. Dit ging allemaal super en verkoper Toinne van Heuven heeft nog overleg gehad met zijn baas en uit eindelijk eruit gekomen met en super goed voorstel en nog een extra die vanuit de zaak werd gedaan. Alles zwart en wit op papier gezet en mondeling afgesproken dat ik thuis met de vrouw even moest overleggen omdat die moest werken tot 17:00 uur. En samen dus afgesproken dat we voor 17:30 wat zouden laten weten. Hierop naar huis gereden en omdat het aanbod zo goed was het bedrijf dat we ’s avonds zouden bezoeken voor de andere auto netjes afgebeld. Hierop alle papieren en overschrijving bewijs bij elkaar gezocht en het bedrag gepind en om 16:50 in de auto gestapt met vaders en schoonvader om het dus af te ronden. Bij aankomst om 17:20 uur stond auto al buiten met groene platen, met gevoel o kan nog een proefrit maken. Bij binnenkomst komt verkoper weer aan lopen en melde meteen dat hij een slechte mededeling had en dat auto verkocht is geworden door zijn collega verkoper ???
We stonden perplex, Duidelijke afspraak gemaakt dat we voor 17:30 wat zouden laten weten en dat auto zolang gereserveerd was. Hierop was de verkoper beetje kort af met ja sorry en helaas niks kunnen we niks betekenen. Hierop heeft M’n vader nog naar de verkoop overeenkomst gevraagd van de andere partij en die was dus rond en getekend. Hierop hebben we hun succes gewenst en gezegd dat dit geen nette manier is van afspraken te maken en dat zoiets niet kan. Helaas kwam de Bedrijfs manager van hun niet naar beneden om toelichting te geven. Hierop weer in de auto gestapt en weer door naar huis gereden zonder nieuwe auto.

Dat de communicatie onderling beter kan tussen de verkopers. En dat als er wat afgesproken is met een klant dat ze zich houden aan de afspraak. En dat de bedrijfsmanager gerust er even bij had mogen komen om misschien dit probleem netjes te kunnen oplossen of een ander voorstel te kunnen doen.

Alle klachten die gemeld zijn door bono85