Klacht: Geluidsoverlast

op 20 september 2017 over Rotterdam the hague airport in de categorie Luchthavens

Beste, ik woon in Voorburg en merk dat er steeds frequenter en ook steeds lager vliegtuigen overkomen, ik neem aan dat dit verkeer van en naar Rotterdam-The Hague airport komt en gaat.

Met name in de avond hebben we hier veel last van. Het aantal vluchten dat overkomt is echt behoorlijk hoog, er zijn avonden dat er zeker elke 10 minuten een vliegtuig overkomt, waarbij ze in mijn optiek soms ook echt bijzonder laag overvliegen, ook gebeurd dit steeds vaker.

Als inwoner van Voorburg vind ik het onbegrijpelijk dat ik hier zoveel last van heb. Ik woon echt niet om de hoek bij het vliegveld en heb hier voorheen ook nooit iets van gemerkt. Ik zou er ook nooit voor kiezen om in de buurt van een vliegveld te gaan wonen, juist vanwege de overlast. Ik woon al bijna 40 jaar in Voorburg en vind het eigenlijk niet acceptabel dat er nu opeens zoveel overlast is van een vliegveld dat zo’n 20 kilometer ver weg is.

Ook de overlast die we ervaren door overvliegende helikopters word steeds groter. Ook deze komen zeer vaak over en blijven vaak ook langere tijd circelen boven 1 gebied, wat ook een naar gevoel van onveiligheid met zich meebrengt. Ik woon in een zeer rustige buurt en wanneer dit gebeurd, denk ik altijd dat er een soort klopjacht op een gevaarlijke crimineel gaande is.

Nu weet ik eerlijk gezegd niet of dit ook met het vliegveld te maken heeft, maar ik vind het opvallend dat zowel de overlast van de vliegtuigen als de helikopters, tegelijkertijd steeds groter word.

Zijn er al meer meldingen vanuit mijn omgeving hierover geweest en vraag me ook af wat de regelgeving hierover zegt? Zag ook een artikel over een afvaardiging van verschillende gemeentes en instanties waar dit soort zaken besloten worden, maar Leidschendam-Voorburg zit daar niet bij? Dat is voor de inwoners van Voorburg, die net als ik tegen/richting Rijswijk en Delft wonen, geen goede zaak uiteraard en dit zou ook niet zomaar moeten kunnen.

Ik hoor graag van u,

Wouter Wiegman

Het liefst heb ik uiteraard helemaal geen last of wat dan ook van het vliegveld, maar dat er af en toe een vliegtuig of helikopter overkomt, is de normaalste zaak van de wereld.

Ik heb nu alleen het idee vlak bij een vliegveld te wonen, terwijl dit niet zo is en dat kan niet de bedoeling zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rotterdam the hague airport

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rotterdam the hague airport nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door w.wiegman