Klacht: Geluidshinder door piepkastje van TV Buiten Animal Chaser

op 15 januari 2014 over GVU in de categorie Openbaar Vervoer

Dit apparaat geeft aan dat dit geluid niet hoorbaar is voor de mens en een ultrasoon geluid maakt. Dit klopt niet het gaat om hoogfrequent geluid en wat dus werkt als een soort Mosquito waarmee hangjongeren weggejaagd worden. Kinderen en jeugd onder de 25 hebben veel hinder van dit geluid maar ook ouderen met een nog goed gehoor. Hoe ouder je wordt des te minder hoge tonen je kunt horen dit noemen we presbyacusis. Uit dit apparaat komt 130dB dat in de zin van de wet veel te hard is. Een oplossing is door het verkopen van apparaten die echt ultrasoon geluid geeft in plaats van hoogfrequent geluid. Verder is een waarschuwing noodzakelijk: Wanneer je het oor te dicht bij de speaker houdt krijg je gehoorbeschadiging waaraan je tinnitus klachten kunt ontwikkelen.

Het verkopen van alleen ultrasoon geluidmakend apparaat dat dan ook echt ultrasoon geluid maakt.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVU

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVU nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door schellepieptoondoorkattenverjager