Klacht: Geld van mijn rekening afhalen, zonder toestemming.

op 23 maart 2013 over Lexa.nl in de categorie Datingsites, klachtmelden

Op 03-03-2013 mij aangemeld bij Lexa. betaald via Ideal 38.85. Tot mijn verbazing op 04-03-2013 automatisch 20.70 van dezelfde rekening gehaald met een automatische incasso, zonder mijn toestemming.
Heb net mijn lidmaatschap opgezegd, en mijn profiel verwijderd.

Het geld onmiddelijk terug storten wat u zonder mijn consent van mijn rekening heeft gehaald!!!!!

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 25 maart 2013 om 11:02 geantwoord

Beste zoekrecht,

ik begrijp uit uw bericht dat u ontevreden bent over een extra afschrijving waar u nooit toestemming voor heeft gegeven, en u dit graag gerestitueerd wilt zien.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot uw profiel voor u nagekeken en kan u melden dat wanneer u een betaling doet voor een Full Membership van Lexa, u na afronding van deze betaling terecht komt op een pagina met de opties Control en Premium. Er wordt tevens uitgelegd wat deze opties precies inhouden.

Nu heeft u twee keuzes:

- Indien u van deze opties gebruik wilt maken, drukt u nogmaals op 'Bevestigen betalen". Voor deze opties wordt gebruik gemaakt van de betalingsgegevens die u eerder
heeft ingevoerd voor uw Full Membership. U ontvangt hiervan een bevestiging op uw e-mailadres.
- Indien u van deze opties geen gebruik wilt maken klikt u onderaan de pagina op de link "Ik houd het bij mijn Lexa membership van 3 maanden.

U heeft hier gekozen voor "Bevestigen betalen" waardoor er opnieuw een afschrijving van 20,70 euro voor een extra optie Control plaats heeft kunnen vinden.

In het geval van een nieuwe aankoop kunt u een betaling binnen 7 dagen na uw aankoop intrekken en om een terugbetaling vragen. Deze optie is alleen mogelijk wanneer de diensten waar u voor betaald heeft, niet gebruikt zijn. U kunt dit terugvinden in onze algemene voorwaarden (Artikel 2) op de website.

Na het bekijken van uw profiel, moet ik helaas concluderen dat we u in dit geval geen restitutie kunnen geven. De reden hiervoor is dat het meer dan 7 dagen na uw aankoop is. Echter kan ik u wel aanbieden om het profiel weer voor u te openen, zodat u in ieder geval nog gebruik kunt maken van de reeds betaalde diensten. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, wil ik u vragen om contact op te nemen met ons Customer Care Team.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de Lexa website. Hier klikt u op een willekeurige categorie, een willekeurige vraag en vervolgens scrolt u naar beneden en klikt u op de link "Stel een vraag" om een bericht te sturen. Gelieve in dit bericht uw gegevens te vermelden waarmee u zich bij ons geregistreerd heeft. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen op uw bericht.

Christine van het Lexa Team

Alle klachten die gemeld zijn door zoekrecht