Klacht: Geld niet retour ontvangen

op 02 mei 2020 over Statempire B.V. in de categorie Administratie kantoren, Adviesbureau, Juridisch

Ondanks de toezeggingen van de heer E, op respectievelijk 2 april, bedrag zou zsm worden overgemaakt en 23 april 2020, het bedrag zou uiterlijk morgen (24 april) worden teruggestort maar tot op heden, 2 mei 2020, nog niets mogen ontvangen… Beide toezeggingen per email gedaan, dus zwart op wit.

Vanaf 31 maart bezig ben met het terug krijgen van mijn geld, €110,00 aangezien zij mij de gevraagde diensten, woonurgentie aanvragen, niet konden leveren omdat ik nog geen 3 maanden als woningzoekende sta ingeschreven en dus ook niet actief gereageerd kon hebben.

2 april een toezegging gehad dat het zsm zou worden teruggestort.
Na 2 weken geappt en gemaild te hebben, bleek dat het maar liefst 15 werkdagen kon duren. Dit heb ik geduldig afgewacht ondanks dat ik als alleenstaande moeder met 3 kinderen elke euro goed kan gebruiken…

23 april wederom gemaild omdat het nog altijd niet is teruggestort. Toezegging van meneer zelf dat het bedrag uiterlijk de dag erop (24 april) teruggestort zou worden.
Niets ontvangen. Zelfs het voordeel van de twijfel gegeven ivm Koningsdag…

Op 30 april heb ik gebeld en na 15 minuten wachten werd ik afgescheept door de secretaresse. Zij kon niets voor mij betekenen. Meneer zou de hele dag bezet zijn en zelfs geen pauze hebben.. Telefoonnummer achtergelaten met terugbelverzoek, ook wederom een mail gestuurd op verzoek van de secretaresse.

Ik ben niet teruggebeld, noch is mijn email beantwoord of mijn geld teruggestort….

Tijd voor actie dus..

Wanneer ik mijn geld €110,00 teruggestort heb gekregen en excuses zou op zijn plaats zijn. Maar alleen het bedrag terug ontvangen is al prima.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Statempire B.V. nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Statempire B.V. in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Statempire B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Statempire B.V.

Heeft op 12 mei 2020 om 12:37 geantwoord

Geachte mevrouw Weijers,

Ik heb de correspondentie tussen u en onze jurist-gemachtigde teruggelezen.
Ik zie dat de herroeping is gehonoreerd, hiermee is de aanvraag dus geannuleerd.

Ik zal een rappel doen aan de financiële afdeling om de restitutie deze week naar u over te maken en hoop hiermee uw klacht te hebben opgelost.

Tot slot wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor de vertraging van de terugbetaling. Ik zal hiervan een notitie maken voor de directie en ervoor pleiten om de termijnen te verkorten.

Met vriendelijke groeten,

Q. de Mooij
Klachtenfunctionaris

Alle klachten die gemeld zijn door MevrW