Klacht: Geen oplossing/compensatie Harddisk die als nieuw (sealed en new op verkoopverpakking)

op 28 mei 2017 over Used Products in de categorie Winkels

In totaal 6 6TB HGST harddisks gekocht voor zo’n 180 euro gemiddeld. euro. Ze waren volgens Used Products Bijlmermeer nieuw. Harddisks waren zoals gebruikelijk gesealed in fabrieksverpakking. Bij inbouw in een NAS bleek 1 van de harddisks volledig stuk. Een zogenaamde dead on delivery. Overigens moet ik eerst nog een nieuwe NAS aanschaffen omdat de oude die ik in bezit had niet kan omgaan met 6TB harddisks. Daardoor duurde het inbouwen langer dan gepland. Bij reclamatie in de winkel was de enige opmerking dat de door hen gehanteerde garantietermijn van 2 maanden is verlopen en dat ik dus pech had. Ook nadat ik hen er op wees dat zij hiermee niet aan de wettelijke termijn voor nieuwe consumentenproducten voldoen bleven zij vasthouden aan hun claim dat de garantie was verlopen.

Of vervangend product of geld terug. In ieder geval compensatie waarop ik volgens het NBM recht op heb.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Used Products over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Dushisoest