Klacht: geen medewerking GGD

[email protected] op 21 februari 2021 over GGD in de categorie Zorginstellingen

Ik heb een baby met koorts en verkoudheidsklachten. Ik werk zelf in de zorg en heb morgen een dienst.
Mijn vraag is of ik een snelle test voor zorgmedewerkers kan doen.
Vervolgens wordt ik meerdere keren doorverbonden, moet mijn baby getest, maar op aanraden van jullie na overleg met de huisartsenpost weer niet. Als ik mijn baby niet kan laten testen wordt geadviseerd weer contact op te nemen met het GGD.
Wannee ik dit doe moet ik het RIVM maar bellen, want niemand wil mij laten testen.
Als mij wordt geadviseerd het RIVM te bellen krijg ik een publiek persoon aan de telefoon die zegt dat ik gewoon getest mag worden. En ook de GGD Hollands Noorden zegt dat ik getest mag worden.
Als ik vervolgens nogmaals de GGD bel wordt mij nogmaals gezegd dat ze zich aan het protocol houden en wordt mij gevraagd of ik niet zo’n toon wil aanslaan.
Kortom: ik neem mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving en voor mijn cliënt is en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ik wordt niet geholpen en men heeft een verschillende invulling van het wel
of niet recht hebben op een test.
Mijn cliënt is hiervan de dupe en ik had juist het idee dat we met zijn allen ervoor moesten zorgen dat de zorg doordraait.
Ik heb een hele morgen hier aan moeten besteden terwijl ik toch al zo’n beperkte tijd heb met werk, vier kinderen, een eigen bedrijf en alle Coronaregels hieromtrent.
Mijn enige keuze’s zijn dus: het leven van mijn cliënt op het spel zetten, liegen tegen de GGD dat ik klachten heb of gewoon mijn werk afzeggen, terwijl ik toch het idee heb erg hard nodig te zijn.
Tevens wordt ik meerdere malen op een zeer negatieve manier afgescheept.
Ik ben zeer teruggesteld in de manier van werken van het GGD.

Als dit doorgekoppeld word naar degene die het beleid maken rond Corona. En mijn klacht serieus genomen wordt, dat idee heb ik nu namelijk totaal niet.
En ik een sneltest vandaag krijg ( dat is het belangrijkste), maar dat zie ik vandaag of morgen helaas niet meer gebeuren.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GGD

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GGD nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]