Klacht: Geen levering mogelijk

op 22 april 2017 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Woensdag 19-04-2017:
Ik ontvang een mail met daarin een link om een lever afspraak te maken.
Ik ga naar de website, waar ik kan aangeven dat het de volgende dag geleverd kon worden, maar ook dat ik alleen in de ochtend thuis aanwezig zou zijn.
Dit klopt ook, want in de middag moest ik om 15:00 in Zwolle zijn (ik woon zelf in Apeldoorn) voor een bruiloft ceremonie. (uiteraard kon ik dat daar niet bij aangeven)
De levering was bevestigd en zou tussen 08:00 en 13:00 geleverd worden

Donderdag 20-04-2017:
De website van Dynalogic geeft globaal aan waar de koerier zich bevindt. Zeker tot 10:00 is er nog geen update geweest over dat een koerier al aan het rijden was.
Om 13:00 was de koerier al wel in Apeldoorn, maar hij moest nog eerst langs 17 adressen (ik was de laatste op de lijst). Om 13:30 moest hij nog langs 7 adressen.
Aangezien ik eigenlijk al onderweg moest zijn naar Zwolle (Openbaar Vervoer duurt gewoon bijna 1.5 uur voordat ik op de trouw locatie kon zijn) heb ik maar even gebeld.

Poging 1: Ik heb aangegeven dat ik ontiegelijk haast heb en dat de website aangeeft dat de koerier nog geen 5 minuten van mijn huis zou zijn.
Antwoord: Het is niet mogelijk om de koerier eerst bij u te laten komen, hij moet zijn route rijden.
Ik geef aan dat dat niet acceptabel is en vraag of ze flexibel kunnen zijn.
Antwoord: Ik moet maar een nieuwe bezorg afspraak maken.
Toen ik nogmaals aangaf hoeveel haast ik had zei de meneer van de klantenservice dat ik haast had, net als iedereen en dat de koerier pas om 14:30 bij mij zou zijn.
Ik geef nogmaals aan dat dat véél te laat is en de meneer van de klantenservice hing gewoon op.

Poging 2 (dit was rond 13:45): Ik móest echt weg dus ik bel nog maar een keer om me te onderwerpen aan hun regime en een nieuwe lever afspraak te maken.
De dame die ik sprak had begrip voor mijn situatie en zei dat de nieuwe afspraak voor de volgende dag tussn 08:00 en 13:00 ingepland kon worden. Zelf op een ander adres (mijn kantoor).
Ik was op dit punt al te laat voor het OV en heb in alle frustratie maar een taxi gebeld. Ritje Apeldoorn – Zwolle: € 150,- (terwijl ik eigenlijk max. € 20,- kwijt zou zijn)

Vrijdag 21-04-2017:
Ik wordt ’s ochtend wakker en zie 2 mailtjes van Dynalogic.
Onderwerp “We komen helaas iets later dan verwacht”
Inhoud “Helaas is er iets mis gegaan in onze planning, hierdoor is de doorgegeven verwachte aankomsttijd niet meer haalbaar voor ons. Wij proberen om uw levering met referentienummer TO753919 in een andere route te plannen zodat we vandaag alsnog langs kunnen komen, mocht dit niet lukken zullen wij contact met u opnemen.”

Onderwerp “Je bestelling ligt klaar”
Inhoud “Helaas is het ons niet gelukt de zending tijdens de eerste levering bij je af te geven. Wanneer kunnen we het weer proberen? Plan hier zelf een afspraak.”

Effectief moest ík dus opnieuw de afspraak plannen.. Ik heb ze om 09:00 gebeld en mijn situatie tot nu toe helemaal uitgelegd.
Antwoord: We kunnen hem meenemen in de middag levering. Tussen 13:00 en 18:00.
Ik zei dat dat prima was, doe dat maar. Om 13:00 zou ik een status update krijgen.

Om 13:15 ben ik maar gaan bellen om te vragen wat er is gebeurd.. Er was iets niet goed gegaan, waardoor het opnieuw moest worden gepland.
Ik leg weer alles uit en ze hebben voor de 100ste keer begrip voor mijn situatie.. Op dit punt wordt ik al witheet als ik het woord begrip hoor..
Na even wachten werd mij verteld dat het in de avond (tussen 18:00 en 22:00) thuis geleverd zou gaan worden.
Ik ging er maar mee akkoord (alsof ik een keus had..)

Om 17:50 kijk ik op de site: Bestelling wordt niet geleverd vanwege een sorteerfout.
Dus ik bel ze direct op voor tekst en uitleg.
Ja, de bestelling zou in een verkeerde auto liggen, maar we weten niet welke. Dat weten we pas wanneer de auto’s terug zijn. (effectief zijn ze dus mijn pakketje kwijt..)
Ik word op dit punt erg boos maar daar hebben ze geen boodschap aan. Ook niet met de waslijst aan uitleg van hierboven.. geen boodschap..
Ik vraag om een manager te spreken en die krijg ik te spreken. Hij vertelt mij precies hetzelfde.. Het wordt nog leuker..
Omdat het pakketje niet in hun depot ligt kunnen ze daarom ook geen nieuwe lever afspraak maken.

Op dit punt is het moeilijk om netjes te blijven dus mijn sarcasme knobbel is gaan werken. Zonder de beste man persoonlijk te beledigen heb ik dus aangegeven dat ik wil dat de bestelling op zaterdag ochtend in de 08:00 levering mee móet en dat ik het eerste adres móet zijn.
Dat kon hij me niet beloven. Hij kon alleen met me mee hopen dat het goed zou komen. Ook konden ze geen enkele compensatie bieden.

5 belmomenten (4x 10 minuten, 1x 25 minuten)= 5x starttarief (á € 0,045 = € 0,225) en 65 minuten (á € 0,45 per minuut = € 29,25) plus een noodgedwongen taxi rit (á € 150,-) is bij elkaar bijna € 180,-
Dat, plus 4 lever afspraken die ze niet zijn nagekomen, 1 dagdeel doelloos wachten en een hoop (echt een hoop) stress en frustratie en ik ben nog steeds geen stap dicherbij het ontvangen van 1 pakketje.

EN OH WAT EEN BEGRIP HEEFT IEDEREEN.. Ik ben hier echt zóóó klaar mee.. Ik heb geen poot om op te staan, niemand werkt met me mee, niemand komt ook maar met 1 klein gebaar van hulp (of compensatie, dat zou ik best verwelkomen op dit punt) en ik moet maar afwachten of mijn pakketje ooit nog komt… Wat een ontiegelijke kl*te organisaties dit. Zowel Vodafone als Dynalogic (maar vooral Dynalogic)..

Ik ben op dit moment pas tevreden wanneer ik mijn pakketje heb en financieel gecompenseerd wordt.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynalogic

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynalogic nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 04 mei 2017 om 16:35 geantwoord

Geachte heer Van Dijk,

Onze klachtenafdeling heeft uw klacht ook al ontvangen en beantwoord. We zullen hier ook antwoorden:

Helaas was er sprake van een dusdanige vertraging dat het niet meer mogelijk was binnen het geplande tijdvenster te arriveren. Vervolgens was het te kort dag om de order in een nieuwe route in te plannen voor de volgende dag daar de melding hiervan te laat binnen was gekomen. De order is toen per abuis op het verkeerde depot terecht gekomen nadat er nogmaals geprobeerd was de order in een middag route mee te nemen. Uiteindelijk is het zaterdag 22-04-2017 alsnog in orde gekomen. Ik begrijp dat dit nooit had mogen gebeuren en kan u dan ook niet vaak genoeg excuses aanbieden. Ik begrijp dat dit uw vervelende ervaring niet zal veranderen, toch hoop ik u in de toekomst onze verbeteringen te kunnen bewijzen door te laten zien dat het ook in één keer goed kan gaan. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Team WeCare Dynalogic

Alle klachten die gemeld zijn door javandijk1985