Klacht: Geen levering door Dynalogic / Bol.com, slechte communicatie

op 11 februari 2018 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren zou ik mijn bestelling van bol.com via Dynalogic bezorgd krijgen. Ik had deze bestelling al 1 week geleden gedaan en zaterdag 1 februari als bezorgdag gekozen omdat we dan de hele dag thuis waren. Het is helaas niet mogelijk om een tijd aan te geven. Op vrijdag 9 februari ontving ik een mail met de bevestiging dat het zou worden bezorgd.

Op zaterdag 10 februari zijn wij de hele dag (voor niets) thuis geweest. Na 5 e-mails van Dynalogic werd het pakket uiteindelijk niet meer bezorgd. Wij ontvingen 2 e-mails met verschillende tijden, 2 e-mails dat het later zou worden en uiteindelijk een e-mail met ‘Maak een nieuwe afspraak!’. Wij zijn teleurgesteld dat het in de namiddag opeens pas kenbaar wordt gemaakt dat het niet wordt bezorgd en hiermee de bestelling voor ons weer veel later komt. Daar komt bij dat in de 4e mail stond dat als het niet bezorgd zou worden, Dynologic ‘contact op zou nemen’. Een mail sturen met ‘Maak een nieuwe afspraak!’, vind ik geen contact opnemen en nogal klantonvriendelijk.

Na een telefoontje met bol.com blijkt dat Dynalogic na 17:00 uur niet meer bereikbaar is en moeten wij zelf weer gaan bellen/mailen.
Wij zien op internet een artikel van juni 2017 dat deze werkwijze van Dynalogic blijkbaar veel vaker voorkomt en meer mensen hierover klagen. Jammer voor Bol.com, want de volgende keer bestellen wij wel gewoon bij een zaak met betere service, zoals Coolblue.

Ik wil graag zo snel mogelijk een nieuwe afspraak, maar ik kan geen tijd aangeven bij het maken van een afspraak. Graag niet meer de bal bij de klant neerleggen als je zelf een fout maakt, maar echt contact leggen met de klant. In overleg met ons graag een goed tijdstip uitkiezen voor de levering.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Martijn Dingemans

8 maanden geleden - Telefonisch besproken: Dynalogic geeft aan dat zij een tijdvak alleen kunnen inplannen op verzoek van Bol.com. Bol.com geeft aan niets te kunnen/willen doen, maar zij krijgen wel meer klachten binnen over Dynalogic. Dit wordt doorgegeven aan het hoofdkantoor. Het is nu opnieuw ingepland tussen 08:00 en 22:00 uur. Slechte oplossing en niet klantvriendelijk. Ik verwacht niet dat ik in de toekomst dit soort bestellingen (groot pakket) ooit nog bij Bol.com ga doen.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 14 februari 2018 om 12:25 geantwoord

Geachte heer Dingemans,

Bedankt voor uw bericht.

We zien dat er sprake was van een herplanning. Dit houdt in dat de order foutief is aangemaakt en de uiteindelijke maten niet overeen bleken te komen met de ingeboekte maten waardoor de order spijtig niet meer kon in de route.
Daar de routes 's nachts worden gemaakt en de bussen 's morgens worden geladen was het op het moment dat de herplanning geconstateerd werd niet meer mogelijk de order nog in dezelfde route mee te nemen. Mijn collega's hebben toen meteen naar een alternatieve oplossing gezocht maar u heeft gelijk, ze hadden u hiervan op de hoogte moeten stellen daar dit normaliter ook procedure is. Onze excuses voor het ongemak! Het was spijtig niet mogelijk de order nog op een andere route in te plannen. We begrijpen dat het een vervelende ervaring is geweest en hopen u in de toekomst te kunnen bewijzen dat het ook in één keer goed kan gaan.

Wat betreft het tijdvenster kunnen we enkel aangeven dat deze door de leverancier worden bepaald.

Het stuk dat u gelezen heeft van Juni 2017 heeft betrekking op het feit dat op dat moment sprake was van een ontzettende drukte. Dit heeft echter uiteraard niets te maken met onze normale gang van zaken.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Team WeCare Dynalogic

Heeft op 14 februari 2018 om 18:34 geantwoord

Wel erg fijn om tekst en uitleg te krijgen waarvoor dank! Echter willen/kunnen zowel Dynalogic als Bol.com in dit geval niets doen om mij als klant tegemoet te komen en een tijd(vak) aan te bieden bij een nieuwe levering. Ik leg mij hierbij neer, maar zal om deze reden toekomstige bestellingen bij een andere partij doen.

Vriendelijke groet,
M. Dingemans