Klacht: Geen klacht maar compliment.

op 08 september 2016 over Xerox in de categorie Electronica - Kopieerapparaten

Goedendag mijn naam is Paul van Wolffelaar en de afgelopen maanden zoek ik naar een nieuwe baan. Ik heb inmiddels 68 sollicitaties ingediend bij 68 verschillende bedrijven. Helaas heb ik inmiddels 65 afwijzingen ontvangen. De afwijzingen waren allemaal bijzonder onpersoonlijk en voorzien van een standaard mail. Gek wordt je ervan.

Totdat ik een afwijzing kreeg van XEROX (teamleider contact center Wehkamp te Zwolle) en wat schets mijn verbazing de eerste afwijzing die mensgericht is, positief van inhoud, opbouwende kritiek en persoonlijk. De mail was echt een persoonlijk bericht omdat de inhoud van de mail informatie bevatte die alleen voor mijn situatie van toepassing was.

Ik wil uw organisatie en hr-team hiervoor complimenteren. Helaas kan ik nergens op internet iets vinden waar bij uw bedrijf een compliment kan plaatsen, helaas wel een klacht. Dus misschien een idee om dit ook op te nemen op uw site.

Ik verzoek u daarom vriendelijk mijn compliment door te sturen naar de manager die verantwoordelijk is voor onderstaande mail en mijn dankt aan de betreffende medewerker over te dragen.

Vriendelijke groet Paul van Wolffelaar: Een enthousiaste teamleider die een nieuwe uitdaging zoekt. (wat een standaard tekst ­čÖé

Hieronder de bedoelde mail.

Beste Paul,
Bedankt voor de interesse die u heeft getoond in Xerox. Helaas hebben we besloten u niet uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek, omdat uw profiel onvoldoende aansluit bij het gewenste profiel van Xerox.

Wat ik allereerst graag wil aangeven is dat ik onder de indruk ben van de meegestuurde en door u geschreven motivatiebrief. Ondanks dat het geen korte motivatie is, leest het prettig en krijg ik als Recruiter gelijk een goed beeld van u als kandidaat! Mijn complimenten! Tevens is het feit dat de lijst met opleidingen/cursussen lang is ook zeker positief voor een CV, dit geeft de inzet, motivatie en werkmentaliteit van iemand aan.

Toch heb ik besloten u niet mee te nemen in de sollicitatieprocedure. Wij hebben op deze vacature vele sollicitaties mogen ontvangen dit naast het feit dat we strenge selectiecriteria moeten hanteren, maakt dat uw CV onvoldoende aansluit op hetgeen wij zoeken. Er zijn momenteel kandidaten in gesprek die qua branche ervaring zeer goed aansluiten en wij snel kunnen schakelen. Wij verwachten dan ook de vacature met een van deze kandidaten te kunnen invullen.
Graag wens ik u veel succes met het vinden van een passende en leuke baan!

Saskia Morssinkhof
Recruitment Staff & Management
Xerox

Indien het compliment door de manager aan de medewerker is overgedragen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Xerox over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Xerox in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Xerox een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Xerox

Heeft op 12 september 2016 om 08:36 geantwoord