Klacht: Geen enkele hulp met bestanden

op 06 juli 2017 over LG in de categorie Electronica Merken

Ik had een telefoon van LG die kapot is gegaan en kocht toen een nieuwe van een ander merk. Al mijn aantekeningen had ik in de LG Memo-app gemaakt en zorgvuldig bewaard met back-ups. Nu blijkt dat de bestanden van de Memo zo versleuteld zijn dat ze alléén met een LG-telefoon geopend kunnen worden!

Dit is een bewuste en onnodige keuze van LG, en natuurlijk bedoelas als marketingtactiek om meer geld te verdienen doordat je eerder een nieuwe LG-telefoon zou kopen (vendor lock-in). Tegelijk kozen zij er ook voor dit niet van tevoren te vertellen voordat de Memo-app gebruikt wordt.

Toch weigeren ze nu iedere medewerking. Ze willen de bestanden niet ontsleutelen en ik mag ook niet ergens bij hen langskomen om ze zelf te openen door een toestel van LG tijdelijk te gebruiken. Na herhaaldelijk contact met de klantenservice is het antwoord alleen ‘Google maar hoe je het kunt ontsleutelen’, ook al kan dit helemaal niet.

LG laat hun klanten gewoon stikken nadat ze zelf een probleem veroorzaakt hebben. Hier koop ik nooit meer iets.

Als LG voor mij de bestanden ontsleutelt of mij tijdelijk een telefoon laat gebruiken om dit zelf te doen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LG

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door LG-klant