Klacht: Geen contact, geen juiste offerte, nu nota

op 27 juli 2015 over Pluimers Isolatie BV in de categorie Klusbedrijven

Omdat de woningen in mijn woonplaats veelal aardbevingsschade hebben en de huishoudens daarvoor in aanmerking komen voor de Tijdelijke regeling waardevermeerdering in de vorm van een subsidie voor energiebesparende maatregelen, is het bedrijf Pluimers Isolatie langs de deuren gegaan.

Dit bedrijf is ook bij mij geweest met een mooi verhaal over vloerisolatie. In november/december tekende ik een concept offerte en hoorde vervolgens niets meer. Omdat er veel over energiemaatregelen gesproken wordt (mede dankzij de subsidie), hoorde ik dat vloerisolatie op de wijze waarop Pluimers die zou uitvoeren ook keerzijden kenden. Ik voelde mij niet goed geïnformeerd en heb vervolgens ongeveer 50 maal met Pluimers moeten bellen voor ik contact met ze kreeg en er over mijn vragen gesproken kon worden. Er is toen afgesproken dat de offerte voor vloerisolatie (als die er al was, want de officiële offerte heb ik nimmer ontvangen), zou worden omgezet in een offerte voor dubbel glas.

Er is in het kader van bovenstaande (opnieuw na herhaaldelijk bellen) iemand geweest om het glas in te meten. Ongeveer een week later kwam nog iemand glas inmeten. Deze persoon kwam zomaar via de achterdeur weer binnen na vertrek, omdat hij iets vergeten was. Erg onaangenaam.

Vervolgens kreeg ik een offerte thuisgestuurd die meerdere fouten bevatte. Hierover heb ik per e-mail contact opgenomen met Pluimers. Ik heb meermaals moeten mailen voor ik eindelijk een reactie kreeg. De offerte werd deels aangepast, maar voldeed nog steeds niet helemaal aan de gemaakte afspraken. Hier heb ik opnieuw per e-mail contact over opgenomen. Toen ik na driemaal vergeefs mailen met een aantal weken ertussen nog steeds geen juiste offerte had (zelfs geen reactie meer had ontvangen), heb ik aangegeven dat ik er vanuit ging dat er geen afspraak bestond. Geen juiste offerte = geen overeenkomst, naar mijn idee. Mochten zij dat anders zien, dan verzocht ik ze binnen 14 dagen te reageren. Opnieuw gebeurde er helemaal niets.

Een week of 3 geleden werd ik door Pluimers gebeld met de vraag op welke datum het glas kon worden geplaatst. Ik gaf aan dat ik verbaasd was omdat er naar mijn idee geen overeenkomst was. Ik legde bovenstaande uit en Pluimers liet weten mij hierover opnieuw te berichten.

Natuurlijk hoorde ik wederom niets, dus vorige week heb ik zelf gebeld. Mij werd te kennen gegeven dat de glasafdeling 3 weken dicht was ivm vakantie. Er was niemand aanwezig die mijn vragen kon beantwoorden (ik wilde graag weten wat nu de bedoeling was en gaf wederom aan nog steeds geen juiste offerte te hebben ontvangen).

Vandaag ontving ik van Pluimers een factuur voor een bedrag van ruim 1.255 euro annuleringskosten. Of ik die binnen 14 dagen wil betalen.

Ik vind bovenstaande gang van zaken ronduit schofterig en ik ben uiteraard niet bereid dit te betalen.

Ik ben tevreden wanneer er kosteloos wordt geannuleerd voor zover nodig (mijns inziens niet nodig want er ligt ondanks herhaald verzoek van mijn kant nog steeds geen offerte met de juiste gemaakte afspraken erin).

Evt tevreden wanneer het werk zsm wordt uitgevoerd, al heb ik flink de pest in en heeft mijn vertrouwen een grote deuk opgelopen. Ik zou graag compensatie willen zien voor de enorme vertraging en de ergernissen. Bijv. in de vorm van een korting.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pluimers Isolatie BV in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pluimers Isolatie BV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pluimers Isolatie BV

Heeft op 27 juli 2015 om 13:27 geantwoord

Vandaag met mevrouw gesproken en er wordt een afspraak ingepland om de werkzaamheden uit te voeren, omdat de odpracht wordt uitgevoerd zullen vanzelfsprekend de annuleringskosten gecrediteerd worden.

Alle klachten die gemeld zijn door grjongbloed