Klacht: Geen begrip voor situatie en uiteindelijk verbreekt de medewerker de verbinding

op 19 februari 2018 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Ik heb gebeld over een abonnement wat ik in november heb afgesloten voor het tijdschrift Glossy. Dit verschijnt volgens hun site 6 keer per jaar. Dus eens in de 2 maanden. Ik heb een abonnement voor 9 nummers afgesloten. Maar ik heb sinds begin december niets meer ontvangen. Dus belde net om te vragen of er iets mis is gegaan met de levering van mijn tijdschrift. Wat blijkt tot mijn verbazing dat het tijdschrift nog maar 4 x per jaar wordt uitgegeven. Ik als consument ben hier niet van op de hoogte gebracht. Dit is ook niet wat ik wens. Ik wil iedere 2 maanden een tijdschrift ontvangen. Nu komt de eerst volgende pas eind april!
Op dit alles wordt door de medewerker van abonnementenland erg laconiek op gereageerd. Dit is nou eenmaal zo en zij kan er ook niets aan doen, met andere woorden….. ophangen en door. Ik zeg dat ik dat niet normaal vind, ik heb namelijk voor 6x per jaar een abonnement genomen en niet voor 4x per jaar. Zonder bericht of iets …..en dan nog geen begrip aan de telefoon. Erg jammer!!!
Ik vind dat ik nu niet krijg waar ik recht op heb. En begin niet over 9 nummer waar ik recht op heb. Ik wil gewoon iedere 2 maanden een tijdschrift. En niet ieder kwartaal. En zoals nu na 4 maanden weer een keer iets ontvangen. Dat klopt niet. Ik hoop dat er een tegemoetkoming gedaan kan worden. Ik wil dit abonnement niet onder deze voorwaarden. Zo heb ik het ook niet afgesloten. En de onverschillige toon die de medewerker aan de telefoon aanslaat is rond uit triest te noemen. Dat zit dan bij een klantenservice verschrikkelijk! Enig begrip zou fijn zijn, maar dat had zij totaal niet.

Ik wens een tegemoetkoming in de vorm van dan eventueel een ander soortgelijk tijdschrift dat vaker verschijnt .....ik zit niet te wachten op 9 nummers verspreid over 2 jaar! Is niet wat ik besteld had. En wat er fijn zou zijn, dat er wat meegaandere telefoniste aan de lijn zitten. Niet onverschillige types die het niets kan interesseren wat je te melden hebt.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Abonnementenland

Heeft op 22 februari 2018 om 15:25 geantwoord

Geachte mevrouw van der Linden,

Wij hebben uw klacht ontvangen.
Abonnementenland is afhankelijk van de informatie van uitgevers betreffende de frequentie en verschijningsdata.
Indien een uitgever besluit om de frequentie te verlagen dan is dat het recht van de uitgever.
De abonnees krijgen uiteraard waarvoor betaald is.
U heeft deze week onderstaande brief ontvangen en een kleine compensatie van de uitgever.

Amsterdam, 20 februari 2018

Beste #aanhef#,

We hebben slecht én goed nieuws!

Het slechte nieuws is dat Glossy dit jaar 4 keer zal verschijnen in plaats van 6 keer. Dit betekent dat het iets langer duurt voordat je het volgende nummer ontvangt. De nieuwe Glossy met 100 pagina’s glamour en gossip verschijnt omstreeks 24 april.
Het goede nieuws is, dat jij als trouwe abonnee, van ons een exemplaar van het grootste tijdschriftenpakket van Nederland ontvangt: Liny’s. Dit leespakket bestaat uit een selectie van de leukste bladen van uitgeverij Audax.

En het andere goede nieuws is dat je uiteraard als abonnee het afgesproken aantal Glossy’s zult ontvangen in 2018/2019.

Wij wensen je alvast heel veel leesplezier. Mocht je verder nog vragen hebben kun je contact opnemen met onze abonneeservice via 0800-2244667 (tijdens kantooruren) of via klantenservice@aboland.nl.

Glossy

Chantal Braspenning