Klacht: Gedrag nul

Guzzi60 op 30 maart 2018 over Stichting Idemo in de categorie Stichtingen en verenigingen

Schandalig te weten dat stichting Idemo parvo-hondjes naar Nederland haalde! Dit weet ik van iemand uit Assen die een pup via Idemo in huis haalde en aan parvo dood ging. Dit weet ik ook van ex-medewerkers en ex vrijwilligers. Veel mensen gingen bij de stichting weg. Met redenen die ik heel goed begrijp: het gedrag van Conny. Daaruit blijkt dat zij geen gevoel heeft tegenover haar medemens. Als de voorzitter van Idemo, heeft Conny de grootste mond tegen mij gehad (en tegen mensen die van Idemo een hondje adopteerden, waarmee het niet goed ging). Cody die een paar jaar geleden bij mijn vriendin in het gezin kwam (blijkt nu) een hond te zijn die, naar verluidt, uit een omgeving kwam waarin de honden elkaar levend opvraten!!!! Trauma’s!!! Die plaats je in een gewoon gezin Cody heeft veel, heel veel moeten (bij)leren. Hij was voor alles en iedereen bang. Was agressief. Dankzij veel geduld en vastberadenheid heeft hij het gered, maar niet dankzij Conny! Zij wilde er niets van weten. Helaas. Mijn vriendin moest het maar uitzoeken met hem. Met Cody gaat het goed nu. Met de stichting gaat het naar ik hoor slechter en slechter. Veel vrijwilligers zijn vertrokken om dat zij zich misbruikt voelen. Een van die vrijwilligers ken ik. Daarmee had ik destijds een redelijk contact. Hij meldde zich bij mij als spijtoptant. Logisch…..
Op de dag dat Idemo zich echt zal richten op het welzijn van mens en dier kunnen veel mensen de vlag uitsteken. Dat is een overwinning voor goedwillende hondenmensen en de mensenhonden!

Conny trekt zich volledig terug uit de stichting en gaat voor de spiegel staan met de vraag: waarom heb ik dit zover laten komen Maakt geld echt alles stinkend Zijn al die mensen die moeite hadden met hun hondje werkelijk zo vreselijk, of waren de honden in hun gedrag gewoon zo vreselijk moeilijk Was dat transport met die parvo-pups te voorkomen Moest ik echt al die honden meenemen, of had ik moeten kiezen tussen honden die in Nederland goed plaatsbaar waren en honden die eigenlijk niet meer te redden waren Had ik die laatste categorie wel bij normale gezinnen mogen plaatsen (Ziekte en gedrag!!).

De stichting wordt een integere organisatie als die met droge ogen kan vertellen over de eer en het geweten met welke normen en waarden zij werkt en die ook echt ten uitvoer brengt. Ik vrees dat dit nog lang niet zal gebeuren, helaas.
Ik ben tevreden als de stichting verwijst naar haar eigen.... treurige .... verleden!

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stichting Idemo over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Stichting Idemo in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stichting Idemo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stichting Idemo

Heeft op 31 maart 2018 om 04:51 geantwoord

Beste Robert Ozinga,
Het is nu al jaren geleden dat wij Cody hebben herplaatst omdat je vriendin niet meer met hem overweg kon.
De hond was niet door jou geadopteerd maar we hebben je toch te woord gestaan.
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn.
belangrijk voor ons is dat Cody het nu goed heeft.
Dat jij laster en leugens verspreid is iets wat wij zo langzamerhand wel serieus gaan nemen en iets tegen gaan ondernemen.
Wij hebben geen zieke parvopup geplaatst in Assen die dood is gegaan
Schandalig om zoiets ergs te beweren,
Er zijn ooit twee pupjes ziek geworden onderweg en die zijn keurig bij de dierenarts in quarantaine gegaan.
Dat wij daar zeer verdrietig over waren laat jou koud want daar gaat het je niet om,
niet om de waarheid niet om het welzijn van de hondjes
Je bent boos en wilt graag terug kwetsen.
Ook kwam Cody niet van een plek waar de honden elkaar levend opvraten, wat een idiote bewering.
Wij hadden niet binnen 1 dag een oplossing dat duurt soms even, dat is geen reden om zo te keer te gaan.
Het is allemaal jaren geleden.
Ik zou zeggen laat het los.
vr gr team Idemo.

Guzzi60

Heeft op 31 maart 2018 om 10:57 geantwoord

Slappe reactie van Idemo. Zonder enige vorm van zelfreflectie. Maar vol van verklaringen van warme menselijkheid. Was dat in het echt ook maar zo. Ik heb dat destijds niet gemerkt. Wel hoorde ik Conny luid lachen, als reactie op dat ik beweerde dat Cody een trauma zou hebben. Ik heb toen nog gevraagd wat zij daar zo leuk aan vond..... Ik weet wat ik gezien en gehoord heb. Mijn verhaal gaat niet over gram halen. Dat is geen reden. Mijn verhaal is grschreven om de lezer te laten overwegen met Idemo in zee te willen gaan.

Ten slotte wat herplaatsing betreft: Conny, hoe kun je het verhaal bedenken dat Cody herplaatst is, hij is nog steeds bij mijn vriendin! ik wens jou veel succes met recht breien, wat krom is.

Alle klachten die gemeld zijn door