Klacht: Gedeeltelijk geld na betaling

op 03 juni 2016 over Toemen Modelbouw in de categorie Modelbouw

Op 4 april 2016 heb ik een FrSky Taranus reciever en FrSky zender, a ongeveer 300 euro, gekocht bij Toemen. Toen ik de verpakking opende zag ik tot mijn verbazing dat het beeldschermpje op de reciever helemaal kapot was. Er zat een grote pit in. Wat mij ook verbaasde was de manier waarop het product (van toch 250 euro) verzonden was. De verpakking van het product zat los in een grote doos zonder enig beschermend materiaal.

Dit heb ik direct de volgende dag gemeld bij Toemen (het was immers al na 18:00 uur). Hij reactie was direct opmerkelijk te noemen, ene “sven” zei direct, “ow wat gek, dat gebeurd nooit”, wat ik niet kan geloven bij zo een verzendmethode. Geen woord over wat vervelend o.i.d. Ik gaf aan dat ik de order wilde cancelen en de producten (inmiddels was de reciever ook ontvangen) wilde retourneren. Enkele dagen later ontving ik een mailtje met daarin de boodschap dat ze de zender hadden gecontroleerd en dat deze niet van hun afkomstig was. Maar ze hadden we geprobeerd te bellen en sloten de mail af hopende mij voldoende geïnformeerd te hebben.

Na enkele pogingen en wachten om teruggebeld te worden kreeg ik eindelijk “sven” te pakken, de medewerker die mijn retour had behandeld. Hij vertelde mij dat hij het serie nummer van de zender had gecontroleerd en dat het product niet van hen vandaag kwam. Wat mijn inziens toch insinueerde dat ik de boel aan het oplichten was, een honds brutale manier om onder je retourplicht uit te komen. Ik vroeg sven wat hij nou eigenlijk wilde zeggen, maar deze zei ineens niks meer en vertelde mij dat het geld terug zou komen.

Inmiddels heb ik het grootste gedeelte van mij geld terug, maar ik mis nog steeds 50 euro. Op mijn berichten wordt niet meer gereageerd en een fatsoenlijke afhandeling van het probleem is ver te zoeken. Het is misschien 50 euro, maar het gaat om het principe en dit wordt heel bewust gedaan, waarschijnlijk in de hoop dat men het erbij laat. Doe dat ook vooral niet!

Wat ik het ergste vindt is dat deze mensen de boel gewoon besodemieteren en vervolgens met een grote mond onder hun verantwoordelijkheid uit proberen te komen. Gezien het aantal klachten is dit dus geen geval op zich zelf, of een rotte appel binnen het bedrijf en is er hier iets structureel mis. Ik wil daarom graag afsluiten met het volgende advies:

KOOP HIER VOORAL NIET!!!!

Wanneer mijn betaling volledig retour is

Bericht van Toemen Modelbouw

11 maanden geleden - Beste, Vervelend te horen dat deze zaak niet netjes afgehandeld is. Voor zover ik in ons systeem kan nazien, is enkel de zender bij ons retour ontvangen. Hiervoor is derhalve ook de restitutie voor in orde gemaakt. De ontvanger, twv €50,-, is niet teruggeboekt omdat deze, volgens onze info nog in uw bezit is. Mocht dit niet correct zijn, dan horen we graag van U. Met vriendelijke groet Toemen webcare webcare@toemen.nl

Reactie van de melder van de klacht rickvs

11 maanden geleden - Beste Toemen, Dank voor jullie bericht en jammer dat ik deze weg moet bewandelen om toch een reactie te krijgen. Ik denk dat niet zo netjes nog een understatement is, ik heb namelijk door jullie "integere" collega sven beschuldigd van fraude, dat heb ik nog nooit mee gemaakt, maar vervolgens kreeg ik de betaling wel gewoon terug. (Want het was volledig uit te lucht gegrepen en daardoor niet hard te maken) Ik vroeg sven ook wat hij nou eigenlijk wilde zeggen (of probeerde hij het gewoon?) waarop hij eigenlijk geen antwoord had. Mijn grote fout is dat ik geen foto heb gemaakt de inhoud van de doos (wat kennelijk bij jullie nodig is, omdat ik vervolgens allerlei beschuldigingen mag ontvangen ipv mijn geld), wel van het retourformulier en de schade aan de zender, maar ik heb de reciever in een ongeopende envolop van toemen bovenop de zender gelegd en verzonden. Mijn retour is afgehandeld door deze sven, dus het verbaasd mij niets meer, aangezien deze persoon ver van integer handelt. Het probleem zit hem mijns inziens in het feit dat ik de order heb gecanceld en ergens anders heb besteld, vanaf dat moment sloeg de stemming om en begonnen de verwijten. Nogmaals, ik heb dit nog nooit meegemaakt zo! Met vriendelijke groet Rick

Reactie van de melder van de klacht rickvs

11 maanden geleden - Hierbij een update van de status van mijn terugbetaling. Op 8-6 ben ik telefonisch benaderd door Sven van Toemen. Hij begon met het feit dat hij inderdaad niet goed had gehandeld en dat dit niet zo had moeten lopen. Een aangename verrassing en een goede stap richting een oplossing. Sven vertelde ook dat verdere controle had uitgewezen dat de zender inderdaad (vanzelfsprekend) bij hun vandaan kwam. (waarna een mailtje richting mij wellicht op zijn plaats was gewest) Alleen betreft de ontvanger, deze hadden ze niet ontvangen want deze zat niet in het pakket. Toen ik het gesprek wat liet bezinken, moest ik eigenlijk concluderen dat ze hetzelfde streek weer uithaalde. Ik was hier een beetje door overvallen en zei tegen Sven dat ik best de track & trace er bij wilde zoeken. Maar dit gaat natuurlijk nergens meer over. nogmaals, ik werd een beetje overvallen, waardoor ik niet adequaat reageerde over de telefoon, maar wederom wordt er dus niet thuis gegeven en eigenlijk weer gezegd dat ik onwaarheden verkondig. Voor de volledigheid heb ik toch even het verzend bewijs erbij gezocht en hierop is te zien dat het pakket met zender en ontvanger 2053 gram weegt en de zender zoals ik die ontvangen heb, 1900 gram. Met andere woorden, die 153 gram die extra in het pakket zat is geen lucht. Wederom moet ik dus maar weer gaan bewijzen dat ik geen onwaarheden verkondig en wordt ik eigenlijk weer voor leugenaar uitgemaakt. Ik wens ook niet meer direct gebeld te worden door deze Sven, want deze persoon manipuleert en liegt de boel bij elkaar en ik wil daarom de conversatie dan ook met bijvoorbeeld zijn leidinggevende o.i.d. voort zetten. Groet Rick van Scherpenzeel

Alle klachten die gemeld zijn door rickvs