Klacht: Garantie vervallen

op 03 oktober 2017 over LG in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn telefoon kreeg een systeemupdate. Echter, bij het updaten valt het systeem na 3/4 updaten uit. Een klacht die meer op internet wordt vermeld. De telefoon start dan op en begint het updateproces opnieuw. Maar valt dus, zoals gezegd, na 3/4 van het proces uit. Ik heb LG gebeld, zij verwezen mij door naar een bedrijf die voor hen de reparaties uitvoert. Mijn toestel is net 1 jaar oud, garantie is 2 jaar. Er zit echter een barstje in de hoek van het scherm; nu geeft LG aan dat dan de garantie is vervallen. Voor hardwareschade snap ik dat, echter: dit betreft een softwareupdate. Dit staat los van de barst in het scherm. En overigens, de barst stamt vanuit de eerste week van aanschaf (helaas) en heeft dus geen enkele invloed op het systeem gehad. Enkel deze (gedwongen) update.

Gewenste Oplossing:

Ik vind dat LG mijn software onder garantie moet herstellen; ik heb nog recht op 1 jaar garantie. De telefoon is nu onbruikbaar.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LG

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door From79