Klacht: Garantie afhandeling navigatiesysteem

op 26 augustus 2016 over ITEK in de categorie Fietsenwinkel

Geachte heer, mevrouw, Bij deze wil ik mijn klacht indien m.b.t. garantie afhandeling van mijn MIO navigatie systeem.
Ben van mening dat er altijd iets kan gebeuren bij de aankoop van een artikel. De kern ligt dan vaak niet bij hetgeen er gebeurd is maar op welke wijze men de klacht afhandelt.
Zaterdag 02-01-16 heb ik mijn MIO navigatie systeem HC 315 bij Itek te Heerlen gekocht. Vrijdag 08-07-16 heb ik deze a.g.v. het afbreken van de bevestigingsvleugel waardoor de navigatie schade heeft opgelopen aan het glas compleet ingeleverd. Achteraf, na het beklijken van de reviews blijkt dat het afbreken van de bevestigingsvleugel een veelvoorkomend probleem is bij MIO, maar dit terzijde.
De in eerste instantie vriendelijk dame bij Itek te Heerlen sloeg zeer snel om naar onvriendelijk en onprofessioneel nadat ik de MIO heb aangeboden. “Dit moet je maar zelf oplossen, hier kan ik niets mee”. Na enig druk mijnerzijds en het er bij halen van de leidinggevende werd de MIO aangenomen en zou deze opgestuurd worden naar het MIO servicecentrum. Dit kon 14 dagen duren.
Nu vrijdag 27 aug’16:
 Ben inmiddels 5x aanwezig geweest om de stand van zaken op te opvragen bij Itek te Heerlen.
 Zou inmiddels 3x terug gebeld worden voor de stand van zaken door te geven (niet gebeurd)
 Heb inmiddels 3 verschillende balie medewerkers gehad (telkens met een ander verhaal).
 12 aug’16 kwam men er achter (na 5 weken) dat de MIO nog altijd niet bij het servicecentrum van MIO was aangeboden.
 19 aug’16 geeft men aan dat de men één week nodig heeft voor een antwoord vanuit servicecentrum MIO naar Itek. Ook hier geen terugkoppeling van ontvangen.
Kortom, ben ik nu al 7 weken aan het wachten en heb ik nog altijd geen idee of bevestiging mbt mijn garantie aanspraak. De wijze zoals Itek dit afhandelt is zeer onprofessioneel. Je wordt aan het lijntje gehouden, men heeft telkens een ander verhaal, medewerkers beroepen zich op de fouten van hun collega’s, men komt de gemaakte afspraak niet na. De energie die eigenlijk gestoken moet worden in het oplossen van de klacht wordt nu gestoken in allemaal randzaken die ik als klant niet naar op zoek ben.
Ben benieuwd of jullie deze klacht kunnen ondersteunen waardoor er hopelijk schot in de zaak komt.
Met vriendelijke groet
J W

Oplossen van het probleem. Reparatie of vervanging van het toestel

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ITEK

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ITEK in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door 06-12964386