Klacht: Ga Nooit met Slangenreizen op pad

op 01 augustus 2017 over Slangenreizen in de categorie Online Reisbureaus

Wij hadden van te voren een driepersoonskamer geboekt voor het hotel. Mijn jongste is gehandicapt. Mijn oudste is veertien een meisje. Ik kwam in het hotel aan en kreeg twee tweepersoonskamers zonder tussendeur. Met andere woorden ik moest een van mijn kinderen maar alleen leggen. Dat weigerde ik te doen. Mijn jongste valt dat niet uit te leggen. Mijn oudste is nog te jong (een meisje) puber om alleen te leggen. We hebben toen twee uur in de lobby gewacht en er werd niks geregeld. Geen matras geen extra bed op de kamer Niks. Slangenreizen heeft gebeld en er werd niks geregeld. Vervolgens heeft een van mijn kinderen op een dun dekbed op de grond moeten liggen. Na de reis vroeg ik mijn geld terug aan slangenreizen omdat ik hier voor betaald had een driepersoonskamer en zei zeggen dat ik daar geen recht op heb omdat het hotel altijd andere kamers mag geven. Maar met twee kinderen waar ook nog een van gehandicapt is vind ik dat niet terecht!! Vandaar die 1 voor slangenreizen. Reis nooit met hun mee. Doe het niet!!! Ze houden geen rekening met mensen

Geld Terug!!

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slangenreizen

Reactie van de melder van de klacht Toinny

2 weken geleden - Ik kreeg twee kamers in plaats van een driepersoonskamer wat ik geboekt had. Tussen die twee kamers zat geen tussendeur. Hier heb ik eerder overgeschreven Mijn kinderen zijn twaalf en veertien jaar. Mijn jongste is autistisch, mijn oudste is amper veertien en erg onzeker. Mijn jongste is op de vloer gaan slapen omdat wij niet in twee aparte kamers wilden. Ik heb vervolgens een klacht ingediend bij slangenreizen en zij zeggen dat ik geen geld terug krijg. Ik heb 54 euro betaald voor een driepersoonskamer. Dit staat in hun regels dat het hotel mag omboeken naar twee keer tweepersoonskamers. Wat de wet echter zegt is dit: Dit heb ik gestuurd naar slangenreizen. Op het feit dat ik geen geld terug krijg omdat dat in jullie regels staat ben ik gaan zoeken naar wat dan wel mag. Het hotel is zowiezo in overtreding omdat kinderen onder de veertien jaar niet alleen zonder ouderlijk toezicht op een kamer mogen liggen. Dat jullie je daar niks van aantrekken is jullie schuld en ook dit is dus een manco van slangenreizen. Artikel 169: 1. Voor schade aan een derde toegebracht door een als een doen te beschouwen gedraging van een kind dat nog niet de leeftijd van veertien jaren heeft bereikt en aan wie deze gedraging als een onrechtmatige daad zou kunnen worden toegerekend als zijn leeftijd daaraan niet in de weg zou staan, is degene die het ouderlijk gezag of de voogdij over het kind uitoefent, aansprakelijk. 2. Voor schade, aan een derde toegebracht door een fout van een kind dat de leeftijd van veertien jaren al wel maar die van zestien jaren nog niet heeft bereikt, is degene die het ouderlijk gezag of de voogdij over het kind uitoefent, aansprakelijk, tenzij hem niet kan worden verweten dat hij de gedraging van het kind niet heeft belet. Het gaat daarbij over de aansprakelijkheid wanneer er iets fout gaat. Ben je als ouder aansprakelijk? Of als kind zelf? Bij kinderen tot veertien is de ouder sowieso aansprakelijk. Bij kinderen van veertien en vijftien hangt het af van het feit of de ouder verweten kan worden dat de gedraging heeft plaatsgevonden. Wat ik hier lees is dat ik hoe dan ook aansprakelijk ben omdat mijn kinderen allebei nog onder de veertien vallen. Plus dat ik overal op internet heb gelezen dat hotels kinderen niet alleen zonder ouderlijk gedrag op een kamer mogen leggen. Ik zou zeggen doe daar jullie voordeel mee. Want hoe dan ook zijn jullie in overtreding en hebben jullie dus duidelijk een fout gemaakt. Het reisgezelschap bestond namelijk uit twee kinderen onder de veertien jaar!!

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slangenreizen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Toinny