Klacht: Ga hier nooit heen om een sterretje te laten maken!!!

op 14 december 2017 over Carglass in de categorie Garagebedrijven

Wat een waardeloos bedrijf is Carglass! Ga hier nooit heen om een sterretje te laten maken want ze maken je ruit kapot!

Ik ben bij Carglass Amersfoort geweest, op een zaterdagmorgen. De monteurs keken mij al aan alsof ze geen zin hadden om mijn ruit te maken. Daar begon het al. Er zat een piepklein sterretje in mijn voorruit. Niet dicht tegen de rand en niet op een gekke plek. Geen moeilijke opgave zou je zeggen. Vooral niet als je de reclame van Carglass moet geloven.

Ik heb 3 keer aan de monteur gevraagd wat er kan gebeuren tijdens het maken en hoe het eruit komt te zien. Zijn antwoord was steeds dat de kans dat het sterretje door zou scheuren heeeeel klein zou zijn. Oké, dan laat ik hem maken. Wat kan er immers gebeuren met zo’n klein sterretje.

Na nog geen 5 minuten kwam de monteur naar me toe en zei dat ik een vervolgafspraak moest maken voor een nieuwe voorruit. Een nieuwe voorruit? Hoezo?!

Vervolgens rijd ik mijn auto uit de werkplaats en dezelfde monteur zegt gewoon dat dit vaak gebeurt. Wat is dit nou weer?! Eerst 3 keer zeggen dat de kans heel klein is en vervolgens doodleuk zeggen dat dit vaak gebeurt? Als ik dat van tevoren had geweten, dan had ik nog even gewacht met het laten maken van dat sterretje, het was toch heel klein. Je gaat hierheen om je ruit gratis te laten repareren en vervolgens sta je na 5 minuten weer buiten met, in mijn geval, een schadepost van € 250,- eigen risico.

Ik heb sterk het gevoel dat dit niet helemaal een ongelukje was. Ze kunnen natuurlijk meer verdienen aan een nieuwe voorruit dan aan het maken van een klein sterretje. Uiteraard heb ik geen vervolgafspraak gemaakt voor een nieuwe ruit.

Die maandag daarna werd ik meteen gebeld door Carglass Amersfoort met de vraag wanneer ik een afspraak ga maken voor een nieuwe voorruit. Wat denk je zelf? Ik heb het hele verhaal uitgelegd en gezegd dat ik een klacht ga indienen en dus zeker geen vervolgafspraak ga maken.

Vervolgens heb ik een telefonische klacht ingediend waarbij de telefoniste mij, wat ik al vreemd vond, uitleg verstrekte wat de reden hiervan zou kunnen zijn. Maar goed, ik zou teruggebeld worden door de klantenservice. Je raadt het al, dat gebeurde niet.

Toen heb ik zelf maar weer gebeld. Hierbij moest ik weer mijn klacht uitleggen aan een andere telefoniste en kreeg weer hetzelfde ingestudeerde antwoord te horen.

Uiteindelijk ben ik na anderhalve week teruggebeld door Carglass Amersfoort. Deze man stond mij netjes te woord maar kon mij geen oplossing bieden. Het enige waar hij mee kwam was een excuus en een gratis set ruitenwissers bij de vervanging van mijn voorruit, maar dat zijn standaard (re)acties. De customer service kwam ook niet met een oplossing.

Ik ben tevreden als Carglass mij tegemoetkomt in de prijs die ik nu moet betalen voor een nieuwe voorruit.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carglass over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Carglass in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Carglass een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Carglass

Heeft op 14 december 2017 om 14:20 geantwoord

Geachte heer Van Korlaar,

Zoals ik u vanochtend ook telefonisch heb uitgelegd bestaat er nu eenmaal altijd een risico op doorscheuren bij een reparatie. De monteur heeft u dit van tevoren ook verteld. De garantie bestaat dan uit het feit dat de factuur voor de reparatie niet wordt doorbelast aan uw verzekeraar.
De voorruit moet dan helaas wel worden vervangen en dat heeft tot gevolg dat u een eigen risico moet betalen. Dat heeft u immers afgesproken bij het aangaan van uw autoverzekering. De hoogte van uw eigen risico is o.a. afhankelijk van de premie die betaald wordt.
Ik heb zeker begrip voor uw teleurstelling maar de monteur heeft de juiste procedure gevolgd en ik kan daarom dan ook niet voor u betekenen.

Marianne
Customer Service Carglass

Heeft op 14 december 2017 om 15:03 geantwoord

Nee, dit heet geen oplossen. Dit is weer hetzelfde verhaaltje vertellen wat ik al 4 keer heb gehoord. Ik zou graag zien dat men eens wat meer vanuit de klant kijkt naar het probleem (want elk geval is anders) dan steeds maar verwijzen naar de algemene voorwaarden, anders kun je net zo goed je Customer Service afdeling opdoeken en op de site tekst \"Bij klachten, zie de algemene voorwaarden\" zetten.

Alle klachten die gemeld zijn door avankorlaar