Klacht: Foutmelding printer B200

op 07 juli 2012 over Canon in de categorie Digitale Imaging

In maart 2010 heb ik een Canon printer gekocht (Pixma MP550. We gebruiken hem met regelmaat, maar zeker niet intensief. Tot ik vorige maand voor mijn opleiding een werkstuk van een bladzij of 50 uit moest printen: hij liep vast en gaf de foutmelding B200. Het advies om de stekkers uit het apparaat te halen en weer aan te sluiten helpen niet. De winkel verwijst mij naar Canon. Ik heb gebeld en daar wordt gezegd dat B200 een algemene code is. Ik zou het apparaat op mijn kosten op moeten sturen sturen naar de klantenservice. Uiteraard is de garantie net verlopen en had ik nog niet zo lang geleden nieuwe inktcartidges gekocht…

Ik wil graag dat mijn printer weer doet waar we hem voor gekocht hebben, namelijk printen. Je mag van een printer van Canon verwachten dat hij langer mee gaat dan 2 jaar, zeker gezien de mate waarin hij gebruikt wordt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canon in behandeling genomen

Canon

Heeft op 01 oktober 2012 om 09:14 geantwoord

Canon hanteert na de garantieperiode van 1 jaar nog 1 jaar coulance. Als een produkt na deze periode defect gaat, wordt er altijd eerst een prijsopgave gemaakt.

Wij kunnen u voor een tegemoetkoming in de reparatiekosten van de printer uitsluitend verwijzen naar de winkel, waar u het product heeft gekocht. Uw eerste aanspreekpunt is namelijk altijd de winkel waar u het product heeft gekocht, daar u een verkoopovereenkomst met de winkelier heeft gesloten. Hij is daarom wettelijk verplicht u een goed product te leveren.

Reactie van de melder van de klacht HelpPrinter

5 jaren geleden - In juli plaatste ik een klacht over mijn Canon printer. Nu krijg ik bericht: Canon verwijst mij naar de winkel waar ik de printer kocht. De winkel verwijst mij naar Canon, die een goed product moet leveren. Het is nu 1 oktober, ik heb inmiddels een nieuwe printer aangeschaft. Uiteraard geen Canon meer!!!!

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Canon beoordeeld.

Bericht van Canon

5 jaren geleden - Klachten over Canon produkten dienen, om snel behandeld te worden, gemeld te worden bij Canon en niet bij Klacht.nl. Deze klachten worden niet dagelijks gelezen.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door HelpPrinter