Klacht: Foutieve eindafrekening

op 13 januari 2014 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Nieuwe afrekening gehad van de Ista Nederland B.V. (verwarming), Dit jaar 3x zoveel gebruikt als voorgaande jaren. Mijn voorschot word altijd netjes via de VVE geregeld. De eindafrekening was van dit jaar was 1100 eurie, en dat voor een appartement met 78 m2 vloer oppervlakte.

Vorig jaar hebben ze mijn meterstanden geschat, deze waren erg aan de hoge kant, maar heb er destijds niet veel mee gedaan, want ik dacht “beter iets teveel vooruit betalen als achteraf bij moeten betalen.” Na een aantal keer gebeld te hebben met de VPA groep, en de Ista ben ik geen stap verder. Naar mijn mening is de stand die vorig jaar geschat is, niet doorgerekend met de nieuwe standen. Volgens de ISTA en de VPA groep, worden deze standen echter elke JULI weer op 0 gezet. Wat uiteraard een onzinnige verklaring is, dat zou echter betekenen als zij een foutieve schatting gemaakt hebben dat deze nooit, maar dan ook nooit door gerekend zal worden. Ook staat op mijn afrekening van 2010 wel netjes een beginstand vermeld.

Enkel en alleen is te zeggen over de mensen van de ISTA is: Dat het of dieven van onze portemonnee zijn, ze een fout gemaakt hebben of dat ze mensen in dienst hebben die gewoon niet kunnen functioneren in deze maatschappij en daarbij het eigen systeem niet begrijpen. Ik hoop dat deze mensen lekker daar blijven zitten, want in een ander deel van deze samenleving zullen deze mensen nooit kunnen participeren.

Toch hoop ik voor de Ista dat ze gewoon een fout hebben gemaakt, dat ze morgen met een bos bloemen voor de deur staan en zeggen: “Sorry, we begrijpen ons systeem zelf ook niet “

Dat er serieus op onze klacht word gereageerd en een goede oplossing word geboden.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 27 januari 2014 om 14:44 geantwoord

afrekening gecontroleerd, controle meterstanden ter plaatse aangevraagd (is geen radio-systeem) en bewoner geïnformeerd op 27-1-2014

Alle klachten die gemeld zijn door ontevredeklant20