Klacht: Fouten in het examen & niet reageren op de mail

op 11 augustus 2016 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Ik volg de opleiding MBO Marketing via Scheidegger. Een opleiding die 6 maanden duurt. Mijn eerste module heb ik netjes afgerond met een 6.5. Mijn tweede module moet ik helaas weer voor de derde keer over doen. Het begon met mijn eerste examen, deze maakte ik op 6 februari in de jaar beurs Utrecht. Vol moed en vertrouwen ga ik naar het examen toe, goed geleerd en denkend ja dit wordt hem. Normaal heb je na 3 a 4 weken de uitslag binnen, wij moesten hier minimaal 6 weken op wachten omdat er klachten waren over het examen. Pas 18 maart kregen wij de uitslag, het cijfer was schrikbarend een 1.7! Dit kan niet zo goed geleerd en dan heb je eigenlijk maar 1 vraag goed? of misschien 2 ? Later kregen wij een gezellige mail dat er fouten in het examen zaten en dat het examen te moeilijk was opgesteld! Niet te geloven, daarna kregen wij een mail dat het examen van 6 februari niet werd mee geteld en dat wij een nieuw examen konden doen op 25 Juni 2016. Nouja prima dan is dat mijn eerst examen. Weer geleerd en weer met een goed gevoel naar het examen gegaan. 3 weken later de uitslag… een 1! Dit kan van geen kanten kloppen! nog geen 3 uur later krijgen wij de mail dat er weer fouten in het examen zaten, gewoon weer! Het tweede examen en die is weer niet op orde. Ik heb scheidegger gelijk gemaild op 22.07.2016 met het volgende :

Re: Marketing 25-6-2016
examenbureau@scheidegger.nl

Beste Lotte,

Bedankt voor de mail. Helaas ben ik gezakt voor het examen ( 2e keer ) en weer een doodleuk mailtje van jullie dat er WEER fouten in het examen zaten ( meerdere antwoorden mogelijk ) hoe krijgen jullie het voor elkaar?! Mijn vorige examen zaten er ook al fouten in en nu gewoon weer. Ik vindt het belachelijk! De opleiding die ik doe bij jullie kost bijna 2000 euro en dan is het examen niet eens op orde!
En maar weer in laten schrijven voor een her examen waar je voor moet betalen terwijl jullie de fouten maken in het examen!

Ik hoop dat jullie een hele goede oplossing hebben!!!!

Groet,
=======================================================

Na één week, nog geen antwoord. Dus de mail weer doorgestuurd en erbij vermeld dat ik graag een antwoord wil ontvangen. De week erna ( 2 weken veder inmiddels ) nog steeds geen antwoord. Ik heb toen gebeld met scheidegger en Olivia gesproken over de mail dat ik er een beetje moe van wordt dat ik gewoon geen antwoord krijg op mijn mails. Ze heeft de mail erbij gepakt en doorgelezen, ze vroeg gelijk aan mij ja wat bedoel je met een goede oplossing. Niet melden van oh wat vervelend dat u nog geen antwoord heeft ontvangen. Ik vertelde haar dat ik er helemaal klaar mee ben en dat ik gelijk wil stoppen en mijn geld terug wil hebben ( Mijn baas zijn geld, ik doe de opleiding via hem ) Het gaat om een bedrag van bijna 2.000 euro wat je eigenlijk gewoon weggooit. Heb haar meerder malen gezegd dat ik het belachelijk vindt dat tot 2 keer aan toe er fouten in het examen zitten, en dat ik ook zeker geen vertrouwen heb in het her – examen waar ik mij voor heb ingeschreven. Daar kreeg ik als antwoord ja wij kunnen niet in de toekomst kijken dus geen idee. Ik zij het nogmaals tegen haar dat ik graag mijn geld wil terug hebben, dit gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Ik heb opgehangen en daarna gelijk de volgende mail gestuurd waar ik ook nog steeds geen antwoord op heb :

Goeden middag,

Ik heb vanmorgen gesproken met Olivia, over de mail die ik twee weken geleden gestuurd heb met een klacht. Vorige week heb ik de mail nog een keer doorgestuurd en afgelopen zaterdag nog een keer. Helaas nog steeds geen reactie ontvangen van mijn klacht. Ik heb het erover gehad met Olivia, ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik er een beetje moe van wordt dat er gewoon nog steeds geen reactie is op mijn 3 verstuurde mails. Olivia heeft de mail even voorgelezen ( zodat zij de juiste voor zich had ) Zij vroeg mij wat ik bedoelde met de oplossing. Ik vertelde haar dat ik heel graag mijn geld retour wil zien van de opleiding. De opleiding die ik volg bij jullie kost bijna 2000.00 euro en dan is tot twee keer aan toe het examen gewoon niet op order! Belachelijk, ik vindt het niet kunnen! Olivia vertelde mij dat dat waarschijnlijk niet mogelijk was om mijn geld retour te krijgen, heb haar ook gezegd dat ik dit echt waardeloos vindt. Ik heb mij ingeschreven voor het her – examen in maart 2017. De kans dat daar weer fouten in zitten? Nou ik weet het niet hoor.. Olivia zei dat er zeker geen fouten meer in zouden komen omdat ze er wel van geleerd hadden, dat zeiden de collega’s bij het eerste examen ook namelijk! Het zal niet meer gebeuren, en ja hoor weer fouten in het examen van scheidegger. Echt te belachelijk voor woorden. Betaal je zoveel geld voor een opleiding van 6 maanden en dan is gewoon niks in orde.

Ik hoop dat ik heel snel mijn geld retour kan zien en gelijk kan stoppen bij jullie! Ik zal jullie ook zeker niet aanbevelen en overal mijn review plaatsen.

Ik hoop dat ik deze week voor vrijdag een reactie van jullie ontvang, anders zullen wij andere stappen gaan ondernemen.

====================================================

Erg vervelend en heel erg raar dat ik gewoon geen antwoord krijg op de mails die ik stuur, ik zou ook zeker niemand aanraden om bij scheidegger een opleiding te gaan doen. Ze reageren nergens op en het is eigenlijk maar jou probleem dat het examen niet correct is opgesteld.

Ik zou graag het volledige bedrag terug willen van de opleiding en per direct stoppen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Michellethoen