Klacht: Foute levering, onterechte eisen, handtekening vervalsing

op 03 juli 2019 over Zuidema Schuttingen in de categorie Tuin

Zuidema schuttingen zou op 1 juli een schutting komen plaatsen bij ons.. Op hun telefonisch advies in de week daarvoor hadden we een wijziging aangevraagd van de te leveren bijbehorende betonplaten van enkelzijdig naar dubbelzijdig. Deze werd niet schriftelijk bevestigd. De bouwploeg kwam met 9 enkelzijdige betonplaten, en 4 dubbelzijdige. Na overleg zijn de jongens teruggegaan naar de werkplaats om te kijken of er dubbelzijdige in voorraad waren. Ze zouden meteen terugkomen, of contact opnemen voor een latere afspraak. In plaats van goed overleg volgde een nota per mail voor het annuleren van de opdracht ad € 666,49. Navraag leverde een nieuwe offerte op met dubbelzijdige betonplaten, en de mededeling, dat de annuleringsnota en de nieuwe offerte ondertekend moest worden, en er daarna geplaatst zou worden. Ondanks een poging van overleg op kantoor bij Zuidema, en enkele mails om tot goed overleg te komen, bleef Zuidema enkel nieuwe offertes sturen. Het totaalbedrag van de te leveren schutting kwam steeds hoger uit. volgens de laatste mails van de heer Zuidema is de kostprijs nu € 1833,08 voor materiaal en €1565,31 arbeidsloon in plaats van de door ons ondertekende offerte van €2550,96. Gaan we niet akkoord, dan dreigt hij met de annuleringsnota en hebben we niets. Uiteindelijk kwam in zijn laatste mail een kopie van een pakbon mee, die door ons ondertekend zou zijn, waardoor we akkoord zouden gaan met opslag van het materiaal. Deze is echter NIET door ons ondertekend. Wij hebben nooit een pakbon gezien. Dit laatste feit was de druppel, die er voor heeft gezorgd, dat we dit openbaar maken.

Wij hebben het voorstel aan Zuidema gedaan om de schutting volgens de ondertekende offerte te plaatsen. Dubbelzijdige platen laten we dan maar achterwege, om verdere discussie te voorkomen, en niets meer te hoeven ondertekenen. Ook het extra transport, ( € 23,76 excl. BTW standaardtarief)zouden we willen vergoeden. Een tweede (wellicht nog betere) goede oplossing zou zijn, om de offerte te verscheuren en geen verdere zaken te doen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zuidema Schuttingen

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zuidema Schuttingen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ddehaas