Klacht: foute diagnose

op 27 maart 2013 over Ikazia ziekenhuis in de categorie Ziekenhuizen

vorig jaar juni werd mijn vader opgenomen op verzoek van de huisarts,Er zijn verschillende onderzoeken gedaan,o.a longfoto’s (waarvoor hij alleen naar de rontgenafdeling moest er was geen begeleiding niks,een mede patient heeft hem naar de ct-scan moeten brengen,echt schandalig!!!In het weekend mocht hij naar huis,een zak met pillen meegekregen die ik thuis allemaal moest uitzoeken,geen briefje erbij niks,sommige pillen zaten er niet in en andere teveel,dit gebeurde niet 1x maar bijna elk weekend.Alles werkt daar langs elkaar heen,medicatie die extra gegeven werd tegen de misselijkheid werd niet opgeschreven,en als ik dan een paar dagen later belde hoe het kwam dat mijn vader zo misselijk was wisten ze nergens van.Dermatoloog s maandags geweest,was niet genoteerd.donderdags hadden wij een gesprek met de afdelingsarts en die zei dat de dermatoloog ook nog langs zou komen,ik zei die is maandag al geweest.Nee hoor zeiden ze,ik zei jawel.ohh ik heb daar niets van in mijn dossier staan.Op woensdag hadden wij een gesprek met de afdelingsarts en ze hadden geen vreemde dingen kunnen vinden bij mijn vader en spraken van een apatisch syndroom.Voor de zekerheid maken we morgen nog een ct-scan,normaal gesproken doen we dit niet want er is geen aanleiding voor en vrijdag mag uw vader naar huis.Vrijdag ochtend werd ik gebeld dat de ct-scan niet goed was en we moesten eerder komen.Er werd nu gesproken over een amnesisch syndroom (het apatisch syndroom was weer van de baan)en we hebben slecht nieuws voor u,er zijn uitzaaiingen in longen en milt gevonden.De tumor is niet gevonden.Mijn vader mocht naar huis met de mededeling dat ze niets meer voor hem konden doen,geen chemo en geen bestraling omdat hij hier te zwak voor was.Toen hij thuis was belde de dietiste ook nog,die was op zaal geweest maar ze hadden ff vergeten te vertellen dat mijn vader ontslagen was.mijn vader heeft 8 maanden zitten piekeren en denken en was heel depressief,maar ziek werd hij niet en hij ging ook heel erg twijfelen aan de diagnose want hij voelde zich best goed en was ook 4 kg aangekomen en heeft daarom in februari een 2th opinion aangevraagd in het maasstadzkh.Daar is opnieuw ’n ct-scan gemaakt en deze is vergeleken met die van 5 jaar geleden en deze is nog precies hetzelfde,nu blijkt dat het helemaal geen kan ker is maar waarschijnlijk cystes en/of littekens van reuma.vorige week op gesprek geweest in ikazia,maar deze blijven bij hun standpunt dat ze geen fouten hebben gemaakt en als ze hadden geweten van die 1e scan hadden ze waarschijnlijk tot een andere conclusie gekomen,(wat ik ook raar vind trouwens,want waarom hebben ze 5 jaar geleden dan ook niet het vermoeden gehad dat het kan ker was!!!) wij betreuren dit ten zeerste,en wij zullen hier wel van leren werd ons gezegd.

een welgemeend excuus of een bloemetje had wel op zijn plaats geweest

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ikazia ziekenhuis

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ikazia ziekenhuis over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ikazia ziekenhuis nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ikazia ziekenhuis in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ikazia ziekenhuis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ikazia ziekenhuis

Heeft op 17 april 2013 om 13:21 geantwoord

11 april en 17 april uitgebreid telefonisch met familie gesproken. Vinden de klacht goed afgehandeld.

klachtenfunctionaris

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Ikazia ziekenhuis beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door lind1318