Klacht: fiets gekocht einde januari, stuur volledig geroest, geen garantie

Dirkgijbels op 15 oktober 2017 over ITEK in de categorie Fietsenwinkel

Eind januari 2017 kochten we voor onze jongste dochter een nieuwe fiets bij de winkel ITEK in Kaulille(Bocholt). Het stuur is enorm aan het roesten.
Een drietal weken geleden heb ik via hun website een foto doorgestuurd met de vraag voor een oplossing. Nooit iets van gehoord. Twee weken geleden heb ik gebeld met iemand van de verkoop en werd mij gezegd dat dit onder garantie zou vallen. Fiets immers nog geen jaar oud.
Vandaag ga ik langs en willen ze de roest met staalwol verwijderen!!!
Wat natuurlijk niet volledig kan, waar de zinklaag weg is, krijg je die met staalwol natuurlijk niet terug. Ik vraag voor het plaatsen van een ander stuur. Maar dat kan volgens hun niet in garantie omdat de fiets niet goed is onderhouden. Het stuur had om de zoveel tijd met teflonolie moeten ingespoten worden. Ik vind niet dat ik teflonolie moet gaan gebruiken om minderwaardig materiaal te gaan camoufleren.
Als ik dan de opmerking maak dat er nog andere delen aan de fiets zijn die niet geroest zijn, krijg ik als antwoord dat het ander (lees beter) materiaal is. (dikkere zinklaag)
Ik vermeld dat ik dit ga doorsturen naar HBVL Als compensatie willen ze het stuur vervangen en me de helft laten betalen. Een bedrag wordt me niet gegeven (kunnen ze dus zo hoog maken als ze zelf willen) en dit is ook geen garantie. Ik overdrijf niet als ik zeg, dat we bij ITEK al jaren klant zijn en ook al voor duizenden euro’s hebben gekocht. Een stuur is volgens mij geen groot bedrag, maar voor ITEK blijkbaar wel.

Nieuw stuur geplaatst onder garantie en stuur van beter materiaal.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ITEK

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ITEK nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door