Klacht: fake berichten

op 21 december 2017 over Whatsapp in de categorie Apps (mobiele applicaties)

Vandaag ontving ik het bericht: “Hey heb je dit gezien?: http://ahcadeauxkaart.com/jubileum. Waardebon van €250 va AH. Ze vieren hun 130e jubileum. Grijp hem zolang het nog kan. Ik heb er al één geclaimd”. Daarachter twee hartjes. dacht dat dit van een vriendin kwam en ben er op ingegaan. Je moest een paar vragen beantwoorden en dan kreeg je de bon binnen de twee dagen. Dan volgde een reeks van “bewijzen” van anderen die de bon reeds ontvangen hadden. Ik deed mee en verstuurde ook naar 15 andere vrienden. Te laat belde ik AH die me vertelde dat het nep was. Ondertussen ben ik ongerust wat de schade aan mijn gegevens kunnen zijn door deze Whatsapp te beantwoorden. Kan u me hierover inlichten? De nep verwijderen?

Wanneer ik de geruststelling heb dat deze Whatsapp geen persoonlijke gegevens van mij kan claimen of aan bepaalde gegevens op mijn gsm kan geraken via deze Whatsapp. Wanneer u de rondgang van dit bericht blokkeert.

Alvast bedankt

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whatsapp

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whatsapp nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rita Jaspers