Klacht: Faillissement hotel Am Kaiserbrunnen

op 13 juli 2012 over Hotelkamerveiling.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Sinds december 2009 een 5-tal bonnen gekocht voor b.g. hotel zodat we met broers en zusters en schoonfamilie nog eens weg zouden kunnen, al met al zon € 1200,00. Begin dit jaar geboekt voor augustus. Twee weken geleden kregen we bericht van het hotel dat vanwege een faillissement in juni de reservering niet kon doorgaan. Geld teruggevraagd bij de verkoper: Hotelkamerveiling.
Hotel zegt de bonnen niet meer te kunnen/mogen verzilveren.
Hotelkamerveiling zegt niet verantwoordelijk te zijn maar verwijst naar Henk Sterkenburg. Henk Sterkenburg zegt reeds in 2010 de betalingen aan het hotel te hebben overgemaakt (wat niet mag, want hotels moeten de veilingbon met unieke code hebben om aanspraak op het geld te kunnen maken) en ik moest me maar tot het hotel of de curator bellen. Overigens bood Henk Sterkenburg begin juli op een van zijn eigen site dit hotel nog steeds aan.
Niemand neemt zijn verantwoordelijkheid, onze vakantie gaat niet door en het geld is weg. I.v.m. ernstige ziekte was dit misschien wel de laatste kans om gezamenlijk weg te gaan. Heb ten einde raad maar mijn rechtsbijstandsverzekeraar aangesproken. Desnoods maar via de rechter, ik laat mij niet langer oplichten.

Alle gemaakte kosten terugstorten op onze rekening.
Bij anderen heeft hotelkamerveiling.nl aangeboden de betalingen voor deze veiling om te zetten in een tegoed. Deze \\\"Oplossing\\\" is ons overigens nooit geboden. Wij moesten ons maar wenden tot Henk Sterkenburg RS.
Maar in een tegoed heb ik geen trek. Ik wil niet meer voor € 1200 zaken doen met dit soort veilingsites, te meer omdat ik uit ervaring heb gemerkt dat het steeds moeilijker wordt om de tegoedbonnen in te wisselen. Hotels verkopen steeds vaker nee, ook op weekdagen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hotelkamerveiling.nl in behandeling genomen

Hotelkamerveiling.nl

Heeft op 14 september 2012 om 13:19 geantwoord

Geachte heer Weissman,

Onlangs is Hotel Am Kaiserbrunnen inderdaad failliet gegaan en heeft het Hotel aangegeven daarom de bonnen niet meer te kunnen verzilveren. Wij vinden dit uiteraard vervelend voor u.

U heeft echter door de aankoop van de waardebon via onze site, een overeenkomst omtrent de bonnen gesloten met Henk Sterkenburg Relaxing Service (hierna: RS). Dit is ook duidelijk vermeld op onze website in de beschrijving van de veiling. De rol van HKV is beperkt tot het leveren van een bemiddelingsdienst, hier de bemiddeling tussen u (dhr. Weissman) en RS.
Wij zijn onze rol als bemiddelaar in alle opzichten nagekomen en hebben de door u betaalde vergoedingen uitbetaald aan RS. RS heeft hierna de bonnen per post naar u toegezonden. (RS verzendt alleen na ontvangst van het bedrag de waardebonnen)

Indien u een klacht heeft omtrent de waardebonnen verwijzen wij u wederom naar RS. Daarnaast heeft u, zoals reeds eerder aangegeven, de mogelijkheid om u te wenden tot de curator van het Hotel en u te melden als schuldeiser.

Uit coulance en om u tegemoet te komen hebben wij aangeboden de veilingkosten, verbonden aan de aanschaf van de vijf waardebonnen, terug te geven. Wij hebben het bedrag (€ 37,50) reeds aan u overgemaakt. Wij benadrukken graag nogmaals dat wij de ontstane situatie betreuren, maar wij beschouwen deze kwestie hierbij als afgedaan.

Met vriendelijke groeten,

Webcare HKV
Onze klantenservice is 365 dagen per jaar bereikbaar, doordeweeks van 08.30 tot 21.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 18.00 uur.
Op feestdagen zijn wij open van 11.00 tot 17.00 uur. U kunt ons telefonisch bereiken via 0900-0799 (€ 0,25 p/m) of door een e-mail te sturen naar service@hkvwebcare.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hotelkamerveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hotelkamerveiling.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door weissman