Klacht: Factuur na gratis proefabonnement

op 29 juni 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Eind februari zag ik dat er de mogelijkheid bestond om een week gratis woningen te bekijken op www.huurwoningen.nl. Ik heb hier gebruik gemaakt en me binnen 7 dagen uitgeschreven. Ik ontving geen bevestiging van mijn uitschrijving waardoor ik argwaan kreeg. Hierop heb ik gebeld met de organisatie. Zij vertelde mij dat ik inderdaad was uitgeschreven. Op 31 maart werd er 19,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb dit direct teruggeboekt (ik was inmiddels al uitgeschreven binnen de gratis proefperiode van 7 dagen). Mij werd toen verteld dat (in tegenstelling tot hetgeen mij eerder verteld was) ik niet uitgeschreven zou zijn. Ik heb me toen nogmaals uitgeschreven. Op 11 mei ontving ik een eerste factuur over een betalingsachterstand van 19,95 (in de e-mail noemen zij dit het tweede betalingsverzoek). Omdat ik nooit gebruik heb gemaakt van de diensten van deze organisatie en me netjes binnen 7 dagen heb uitgeschreven heb ik aangegeven dat ik niet aan een betalingsverplichting voldoe. Mijn e-mails werden niet serieus genomen. Nu heb ik een sommatie ontvangen van www.stopdedeurwaarder.nl van maar liefst 59,95. Ik ben op internet gaan zoeken en zie dat er meerdere mensen zijn die in dezelfde situatie zitten. Het lijkt alsof hier opzet in het spel is.

De rekeningen worden kwijtgescholden. Ik heb geen betalingsverplichting daar ik geen gebruik heb gemaakt van de diensten van deze instantie en ik me binnen de termijn van 7 dagen heb uitgeschreven.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

Bericht van Huurwoningen.nl

6 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, N.a.v. telefonisch onderhoud heden middag hebben wij uit coulance het dossier bij het incassobureau teruggehaald. Inmiddels is deze kwestie met u opgelost. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht margot1234

6 maanden geleden - Het is opgelost in zoverre dat de incassokosten niet hoeven worden betaald. Dit omdat huurwoningen.nl nooit inhoudelijk heeft gereageerd op mijn bezwaren en omdat ik de eerste factuur nooit heb ontvangen. Ik ben alsnog opgelicht voor 19,95. Heb dit bedrag maar betaald om erger te voorkomen. Helaas ten onrechte moeten betalen om ik nooit gebruik heb gemaakt van de diensten van dit bedrijf en ik me netjes op tijd heb uitgeschreven. Ik heb met mijn rechtsbijstand verzekering gebeld en zij konden mij vertellen dat dit bedrijf bij hen bekend is. Zij vertelde mij dat het erg vaak voorkomt dat dit bedrijf mensen in laat schrijven voor een gratis proefabonnement om vervolgens de uitschrijving niet te verwerken. Pas als mensen gaan bellen doen ze dat alsnog en sturen ze alsnog een bevestiging (vaak als er al een paar maanden geld van de bankrekening). Het lijkt erop dat dit het verdienmodel is van huurwoningen.nl. Ik heb mijn lesje geleerd en trap hier niet meer in. Ik zou andere willen waarschuwen om zich hier vooral niet in te schrijven. Mocht je dat toch doen, en bevestigd men telefonisch dat de uitschrijving wel is verwerkt, dan raad ik u aan om een bevestiging per e-mail te vragen.

Bericht van Huurwoningen.nl

6 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, U heeft een premium account bij ons aangemaakt op 23-02-2016. Uw account is uitgeschreven op 31-03-2016. Wanneer u zich uitschrijft ontvangt u te allen tijde een uitschrijf bevestiging per e-mail. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht margot1234

6 maanden geleden - Dat is inderdaad wat mij herhaaldelijk wordt verteld door jullie. Echter, ik weet zeker dat ik me binnen 7 dagen heb uitgeschreven! Dit heb ik met eigen ogen kunnen aanschouwen. Omdat een bevestiging e-mail uitbleef heb ik telefonisch contact gezocht met een van jullie medewerkers. Ik begrijp niet waarom deze medeweker destijds heeft gezegd dat ik me inderdaad had uitgeschreven als later wordt beweerd dat dit niet zo is? Op 31-03-2016 heb ik me voor de 'tweede keer' uitgeschreven omdat na mijn eerste uitschrijving alsnog geld van mijn rekening werd afgeschreven. Het is natuurlijk wel vreemd dat ik van mijn rechtsbijstandverzekering te horen krijg dat zij aan de lopende band klachten krijgen van mensen die zich wél hebben uitgeschreven (die geen bevestiging ontvangen per e-mail) en bij wie alsnog geld van de rekening wordt gehaald. Zowel bij mijn eigen rechtsbijstandverzekering als bij die van mijn vriend staan jullie bekend om dit soort praktijken. In mijn ogen is dit pure oplichterij. Ik hoop in ieder geval dat ik anderen tijdig kan waarschuwen zodat zij zich niet inschrijven voor een gratis proefabonnement bij www.huurwoningen.nl en hier dus niet intrappen. Bij mij ging het om een relatief klein bedrag van 19,95. Ik zou dit zeker betalen als ik gebruik had gemaakt van jullie diensten of wanneer ik mezelf niet uitgeschreven zou hebben. Echter, is dit niet het geval geweest. Het feit dat jullie op deze manier mensen onterecht geld afhandig maken staat me erg tegen. Ik hoop dat er snel meer aandacht komt voor dit soort praktijken en dat dit niet meer voorkomt in ons land.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 01 juli 2016 om 14:10 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Op onze website staat er duidelijk aangegeven dat wanneer u gebruik maakt van de eerste 7 dagen gratis, het daarna €19,95 per 30 dagen kost. Tenzij u het account op tijd uitschrijft.

Wanneer u uw account uitschrijft op onze website ontvangt u ten alle tijden een bevestigingsmail.

Toen uw account nog actief was is er één incasso mislukt, vandaar dat u hiervan een factuur heeft ontvangen. De factuur heeft betrekking op de incasso van de maand maart.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Klantenservice Huurwoningen.nl.

Heeft op 01 juli 2016 om 21:29 geantwoord

Heb onterecht moeten betalen.

Bericht van Huurwoningen.nl

6 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, De betaling die u naar ons heeft gedaan is een terechte betaling. Wij hebben geen uitschrijving binnen de eerste 7 dagen mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door margot1234